Analyyttinen asiakkuuksien hallinta mobiilipelien kehittämisessä
Authors
Date
2019Access restrictions
The author has not given permission to make the work publicly available electronically. Therefore the material can be read only at the archival workstation at Jyväskylä University Library (https://kirjasto.jyu.fi/en/workspaces/facilities).
Tässä kandidaatintutkielmassa käydään läpi analyyttisen asiakkuuksien hallinnan hyväksikäyttö mobiilipelien kehittämisessä ja vastataan kysymykseen: ”miten analyyttinen asiakkuuksien hallinta auttaa mobiilipelien suunnittelussa”. Tutkielmassa käydään myös läpi asiakassegmentointiin vaikuttavia tekijöitä, kuten mobiilipelien ansaintamallit, sekä tavat, joilla operationaalinen asiakkuuksien hallinta kerryttää asiakasdataa. Tutkielma on toteutettu kirjallisuus katsauksena. Lähteinä on käytetty Google Scholar- ja IEEE Xplore -kirjastoista löydettyä tieteellistä materiaalia. Useiden lähteiden perusteella, analyyttisen asiakkuuksien hallinnan vahvuus mobiilipelien kehittämisessä on asiakaskunnan ja heidän tarpeidensa kartoittamisessa, sekä oikeanlaisen monetisaation -strategian valitsemisessa suhteessa valittuun asiakassegmenttiin. This bachelor’s thesis aims to elucidate the benefits of using analytical customer relationship management as part of mobile game’s development process. It intends to find an answer to the following question: “how can analytical customer relationship management help at mobile game development”. It also undergoes topics, such as customer segmentation, mobile game monetization techniques and how to collect customer data. This thesis is written in the form of a literature review using various scientific sources. The sources has been collected using Google Scholar and IEEE Xplore -libraries. According to these sources, the greatest benefit of using analytical customer relationship management, is in selecting the correct customer base for your organization and to understand their needs regarding mobile games.
Keywords
Metadata
Show full item recordCollections
- Kandidaatintutkielmat [5401]
License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Tosielämän käytettävyystyö mobiilipelien kehittämisessä
Olkku, Tapani (2008) -
Mobile CRM in industrial firms : salespeople's intention to adopt mobile solutions
Nisula, Rosa; Pirttiniemi, Janne (2013)Mobiiliteknologian ja -sovellusten vaikutus organisaatioiden suorituskykyyn on herättänyt huomiota sekä organisaatioissa että akateemisessa maailmassa. Ei kuitenkaan vielä tarpeeksi tiedetä siitä, mikä saa myyntihenkilöstön ... -
Customer relationship management: The evolving role of customer data
Saarijärvi, Hannu; Karjaluoto, Heikki; Kuusela, Hannu (Emerald Group Publishing Ltd, 2013)Purpose – Customer relationship management (CRM) developed a separate identity as a result of companies utilising customer data in managing customer relationships. In this evolution, CRM became a heavily company-oriented ... -
Extending customer relationship management. From empowering firms to empowering customers
Saarijärvi, Hannu; Karjaluoto, Heikki; Kuusela, Hannu (Emerald Group Publishing Ltd, 2013)Purpose – The focus of customer relationship management (CRM) literature has been predominantly on the firm perspective and on IT, not on customer or service orientation and value co-creation. This paper seeks to explore ... -
Mobiilipelien käyttö vieraiden kielten oppimisessa
Heikkilä, Etta (2022)Tässä kirjallisuuskatsauksena toteutetussa kandidaatintutkielmassa tarkastellaan kielten oppimiseen tarkoitettujen mobiilipelien ja -sovellusten vaikutuksia, haasteita ja mahdollisuuksia vieraiden kielten opiskelussa. ...