University of Jyväskylä | JYX Digital Repository

  • English  | Give feedback |
    • suomi
    • English
 
  • Login
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  • JYX
  • Opinnäytteet
  • Kandidaatintutkielmat
  • View Item
JYX > Opinnäytteet > Kandidaatintutkielmat > View Item

Analyyttinen asiakkuuksien hallinta mobiilipelien kehittämisessä

Icon
287.9Kb

Authors
Saloranta, Tuomo
Date
2019
Discipline
TietojärjestelmätiedeInformation Systems Science
Access restrictions
The author has not given permission to make the work publicly available electronically. Therefore the material can be read only at the archival workstation at Jyväskylä University Library (https://kirjasto.jyu.fi/en/workspaces/facilities).
You can request a copy of this thesis here
Copyright
This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.

 
Tässä kandidaatintutkielmassa käydään läpi analyyttisen asiakkuuksien hallinnan hyväksikäyttö mobiilipelien kehittämisessä ja vastataan kysymykseen: ”miten analyyttinen asiakkuuksien hallinta auttaa mobiilipelien suunnittelussa”. Tutkielmassa käydään myös läpi asiakassegmentointiin vaikuttavia tekijöitä, kuten mobiilipelien ansaintamallit, sekä tavat, joilla operationaalinen asiakkuuksien hallinta kerryttää asiakasdataa. Tutkielma on toteutettu kirjallisuus katsauksena. Lähteinä on käytetty Google Scholar- ja IEEE Xplore -kirjastoista löydettyä tieteellistä materiaalia. Useiden lähteiden perusteella, analyyttisen asiakkuuksien hallinnan vahvuus mobiilipelien kehittämisessä on asiakaskunnan ja heidän tarpeidensa kartoittamisessa, sekä oikeanlaisen monetisaation -strategian valitsemisessa suhteessa valittuun asiakassegmenttiin.
 
This bachelor’s thesis aims to elucidate the benefits of using analytical customer relationship management as part of mobile game’s development process. It intends to find an answer to the following question: “how can analytical customer relationship management help at mobile game development”. It also undergoes topics, such as customer segmentation, mobile game monetization techniques and how to collect customer data. This thesis is written in the form of a literature review using various scientific sources. The sources has been collected using Google Scholar and IEEE Xplore -libraries. According to these sources, the greatest benefit of using analytical customer relationship management, is in selecting the correct customer base for your organization and to understand their needs regarding mobile games.
 
Keywords
monetisaatio analyyttinen asiakkuuksien hallinta asiakkuudenhallinta asiakkuus mobiilipelit asiakassegmentointi pelit digitaaliset pelit data
URI

http://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-201905242787

Metadata
Show full item record
Collections
  • Kandidaatintutkielmat [4017]

Related items

Showing items with similar title or keywords.

  • Tosielämän käytettävyystyö mobiilipelien kehittämisessä 

    Olkku, Tapani (2008)
  • Mobile CRM in industrial firms : salespeople's intention to adopt mobile solutions 

    Nisula, Rosa; Pirttiniemi, Janne (2013)
    Mobiiliteknologian ja -sovellusten vaikutus organisaatioiden suorituskykyyn on herättänyt huomiota sekä organisaatioissa että akateemisessa maailmassa. Ei kuitenkaan vielä tarpeeksi tiedetä siitä, mikä saa myyntihenkilöstön ...
  • Extending customer relationship management. From empowering firms to empowering customers 

    Saarijärvi, Hannu; Karjaluoto, Heikki; Kuusela, Hannu (Emerald Group Publishing Ltd, 2013)
    Purpose – The focus of customer relationship management (CRM) literature has been predominantly on the firm perspective and on IT, not on customer or service orientation and value co-creation. This paper seeks to explore ...
  • Customer relationship management: The evolving role of customer data 

    Saarijärvi, Hannu; Karjaluoto, Heikki; Kuusela, Hannu (Emerald Group Publishing Ltd, 2013)
    Purpose – Customer relationship management (CRM) developed a separate identity as a result of companies utilising customer data in managing customer relationships. In this evolution, CRM became a heavily company-oriented ...
  • Monikanavaisen asiakasviestinnän haasteet ja mahdollisuudet : case Keski- Suomen opiskelija-asuntosäätiö sr 

    Salokorpi, Emma (2021)
    Nykypäivän sähköisten markkinointiviestintäkanavien moninaisuus voi luoda organisaatioille sekä mahdollisuuksia että haasteita. Asiakkaat kaipaavat laadukasta ja monipuolista sisältöä, mutta samalla vastaanotetun informaation ...
  • Browse materials
  • Browse materials
  • Articles
  • Conferences and seminars
  • Electronic books
  • Historical maps
  • Journals
  • Tunes and musical notes
  • Photographs
  • Presentations and posters
  • Publication series
  • Research reports
  • Research data
  • Study materials
  • Theses

Browse

All of JYXCollection listBy Issue DateAuthorsSubjectsPublished inDepartmentDiscipline

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics
  • How to publish in JYX?
  • Self-archiving
  • Publish Your Thesis Online
  • Publishing Your Dissertation
  • Publication services

Open Science at the JYU
 
Data Protection Description

Accessibility Statement

Unless otherwise specified, publicly available JYX metadata (excluding abstracts) may be freely reused under the CC0 waiver.
Open Science Centre