Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.authorKorhonen, Tuukka
dc.date.accessioned2014-06-02T07:48:48Z
dc.date.available2014-06-02T07:48:48Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/43594
dc.description.abstractKorhonen, Tuukka Kuluttajakeskeinen tuotetietoja hyödyntävä mobiilimarkkinointi Jyväskylä: Jyväskylän yliopisto, 2014, 28 s. Tietojärjestelmätiede, Kandidaatintutkielma Ohjaaja: Salo, Markus Tässä tutkielmassa selvitetään mitä mobiilimarkkinoinnilla tarkoitetaan ja perehdytään tuotetietoja hyödyntäviin suosittelujärjestelmiin. Mobiilimarkkinoinnin avulla yritetään kommunikoida asiakkaan kanssa mobiililaitteen välityksellä. Tavoitteena on vastata asiakkaan tiedon tarpeisiin oikeaan aikaan ja oikeassa paikassa. Kuluttajakäyttäytymiseen yritetään vaikuttaa mobiileilla suosittelujärjestelmillä (Mobile Recommendation Agents, MRA). MRAteknologia mahdollistaa interaktiivisen kommunikoinnin asiakkaan kanssa ajasta tai paikasta riippumatta. Tutkielmassa käydään läpi keskeisiä kuluttajakeskeisen tuotetietoja hyödyntävän mobiilimarkkinoinnin suunnittelun ja toteutukseen liittyviä osia. Kuluttajan asenteet, luottamus, hyöty ja tyytyväisyys ovat mobiilimarkkinoinnin omaksumiseen vaikuttavia tekijöitä, joihin perustuu myös alan ajankohtainen kuluttajakäyttäytymisen tutkimus. Kuluttajan asema ostopäätöksiä ja valintoja tehtäessä on helpottunut entisestään, koska tietoa on helppo hakea ja lukea riippumatta ajasta tai paikasta. Ostospäätöstä tehtäessä tuotteeseen liittyvän informaation arvo kasvaa, kun saatavilla on käyttökelpoista ja helposti hankittavaa tietoa tuotteesta tai palvelusta. Tuotekohtainen informaatio sisältää ostopäätökseen merkittävästi vaikuttavia tekijöitä. Informaation vaikutusta ostopäätökseen voidaan tehostaa sosiaalisen median, tuotearviointien, tuotteen ominaisuuksien, suosittelujen, hintavertailun ja tarjouksien avulla. Tässä tutkielmassa selvitetään mitä mobiilimarkkinoinnilla tarkoitetaan ja perehdytään tuotetietoja hyödyntäviin suosittelujärjestelmiin, joilla voidaan vaikuttaa kuluttajan valintaan.fi
dc.language.isofin
dc.rightsThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.rightsJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.subject.othermobiiliekosysteemifi
dc.subject.otherkuluttajakäyttäytyminenfi
dc.subject.othermobiililaitefi
dc.subject.othermobiilimarkkinointifi
dc.subject.othermobiilimainontafi
dc.subject.othertuotetietofi
dc.subject.othersuosittelujärjestelmäfi
dc.titleKuluttajakeskeinen tuotetietoja hyödyntävä mobiilimarkkinointifi
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201406021889
dc.type.dcmitypeTexten
dc.type.ontasotKandidaatintutkielmafi
dc.type.ontasotBachelor's thesisen
dc.contributor.tiedekuntaInformaatioteknologian tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Information Technologyen
dc.contributor.laitosInformaatioteknologiafi
dc.contributor.laitosInformation Technologyen
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.oppiaineTietojärjestelmätiedefi
dc.contributor.oppiaineInformation Systems Scienceen
dc.rights.accesslevelopenAccessfi


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot