University of Jyväskylä | JYX Digital Repository

  • English  | Give feedback |
    • suomi
    • English
 
  • Login
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  • JYX
  • Opinnäytteet
  • Kandidaatintutkielmat
  • View Item
JYX > Opinnäytteet > Kandidaatintutkielmat > View Item

Kuluttajakeskeinen tuotetietoja hyödyntävä mobiilimarkkinointi

Thumbnail
View/Open
460.9 Kb

Downloads:  
Show download detailsHide download details  
Authors
Korhonen, Tuukka
Date
2014
Discipline
TietojärjestelmätiedeInformation Systems Science

 
Korhonen, Tuukka Kuluttajakeskeinen tuotetietoja hyödyntävä mobiilimarkkinointi Jyväskylä: Jyväskylän yliopisto, 2014, 28 s. Tietojärjestelmätiede, Kandidaatintutkielma Ohjaaja: Salo, Markus Tässä tutkielmassa selvitetään mitä mobiilimarkkinoinnilla tarkoitetaan ja perehdytään tuotetietoja hyödyntäviin suosittelujärjestelmiin. Mobiilimarkkinoinnin avulla yritetään kommunikoida asiakkaan kanssa mobiililaitteen välityksellä. Tavoitteena on vastata asiakkaan tiedon tarpeisiin oikeaan aikaan ja oikeassa paikassa. Kuluttajakäyttäytymiseen yritetään vaikuttaa mobiileilla suosittelujärjestelmillä (Mobile Recommendation Agents, MRA). MRAteknologia mahdollistaa interaktiivisen kommunikoinnin asiakkaan kanssa ajasta tai paikasta riippumatta. Tutkielmassa käydään läpi keskeisiä kuluttajakeskeisen tuotetietoja hyödyntävän mobiilimarkkinoinnin suunnittelun ja toteutukseen liittyviä osia. Kuluttajan asenteet, luottamus, hyöty ja tyytyväisyys ovat mobiilimarkkinoinnin omaksumiseen vaikuttavia tekijöitä, joihin perustuu myös alan ajankohtainen kuluttajakäyttäytymisen tutkimus. Kuluttajan asema ostopäätöksiä ja valintoja tehtäessä on helpottunut entisestään, koska tietoa on helppo hakea ja lukea riippumatta ajasta tai paikasta. Ostospäätöstä tehtäessä tuotteeseen liittyvän informaation arvo kasvaa, kun saatavilla on käyttökelpoista ja helposti hankittavaa tietoa tuotteesta tai palvelusta. Tuotekohtainen informaatio sisältää ostopäätökseen merkittävästi vaikuttavia tekijöitä. Informaation vaikutusta ostopäätökseen voidaan tehostaa sosiaalisen median, tuotearviointien, tuotteen ominaisuuksien, suosittelujen, hintavertailun ja tarjouksien avulla. Tässä tutkielmassa selvitetään mitä mobiilimarkkinoinnilla tarkoitetaan ja perehdytään tuotetietoja hyödyntäviin suosittelujärjestelmiin, joilla voidaan vaikuttaa kuluttajan valintaan. ...
Keywords
mobiiliekosysteemi kuluttajakäyttäytyminen mobiililaite mobiilimarkkinointi mobiilimainonta tuotetieto suosittelujärjestelmä
URI

http://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-201406021889

Metadata
Show full item record
Collections
  • Kandidaatintutkielmat [4406]

Related items

Showing items with similar title or keywords.

  • Identifying behavioral drivers and motivations for consumer engagement in LINE application : a thematic analysis 

    Aalto, Aleksi (2021)
    Tämän tutkimuksen tarkoituksena on tunnistaa Japanilaisen Z-sukupolven motivaatioita käyttää LINE applikaatiota yritystilien seuraamiseen ja interaktiivisuuteen niiden kanssa. Tämän lisäksi tutkittiin syitä miksi LINEä ...
  • Mobiililaitteiden hyödyntäminen vieraiden kielten opetuksessa 

    Silla, Arto (2012)
    Tässä kandidaatintutkielmassa tarkastellaan mobiililaitteiden hyödyntämismahdollisuuksia vieraiden kielten opetuksessa. Tutkielmassa selvitetään ensin mitä on mobiilioppiminen, ja mikä on sen suhde vieraiden kielten opetuksen ...
  • Mobiilipohjaisen hälytysjärjestelmän hyödyntäminen viranomaisviestinnässä ja kriisinhallinnassa : interaktiivinen lähestyminen 

    Kauppinen, Olli (2012)
    Tutkimuksen tarkoituksena on kehittää mobiilihätäviestintäjärjestelmä ja arvioida sen käyttöä viranomaisten ja kuntien viestinnän tukena. Järjestelmän tarkoitus on toimia tukena väestön tavoittamisessa sekä normaaleissa ...
  • Energiatehokkaan mobiilisovellusohjelmoinnin välineitä 

    Puupponen, Veli-Mikko (2017)
    Älypuhelimista on tullut suosittuja ja ne ovat kehittyneet nopeasti, tarjoten jatkuvasti tehokkaampia suorittimia sekä nopeampia langattomia verkkotekniikoita. Laitteiston kehittyminen on luonut markkinat entistä ...
  • Liikuntateknologian vaikutus liikuntamotivaatioon 

    Kurvinen, Kaarlo (2017)
    Tutkielmassa käsitellään liikuntateknologiaa, motivaatiota ja liikuntateknolo-gian vaikutusta liikuntamotivaatioon. Liikuntateknologian voidaan todeta ole-van suuressa merkityksessä teknologisoituneiden maiden urheilumarkkinoilla. ...
  • Browse materials
  • Browse materials
  • Articles
  • Conferences and seminars
  • Electronic books
  • Historical maps
  • Journals
  • Tunes and musical notes
  • Photographs
  • Presentations and posters
  • Publication series
  • Research reports
  • Research data
  • Study materials
  • Theses

Browse

All of JYXCollection listBy Issue DateAuthorsSubjectsPublished inDepartmentDiscipline

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics
  • How to publish in JYX?
  • Self-archiving
  • Publish Your Thesis Online
  • Publishing Your Dissertation
  • Publication services

Open Science at the JYU
 
Data Protection Description

Accessibility Statement

Unless otherwise specified, publicly available JYX metadata (excluding abstracts) may be freely reused under the CC0 waiver.
Open Science Centre