Silence and Resistance as Experiences and Presentations of Pupil Agency in Finnish Elementary School English Lessons
Skinnari, K. (2014). Silence and Resistance as Experiences and Presentations of Pupil Agency in Finnish Elementary School English Lessons. APPLES : journal of applied language studies, 8(1), 47-64. http://apples.jyu.fi/ArticleFile/download/423
Julkaistu sarjassa
Apples : Journal of Applied Language StudiesTekijät
Päivämäärä
2014Tekijänoikeudet
© The Author
This paper explores the multitude of ways in which Finnish fifth and sixth grade elementary school pupils experience and present their agency in English lessons, with a special focus on pupils' silence and resistance. Pupil agency is often seen as observable action that is oriented towards institutionally accepted goals and norms. In communicative and constructivist understandings of foreign language learning, learner agency is related to the idea of learning by participating. Participation in the classroom is not only individually but also socially constrained. This article is based on a larger, ecologically oriented ethnographic study on fifth and sixth graders' language learner identities in English language learning conducted over one-and-a-half school years in a Finnish elementary school. The data were gathered by questionnaires, classroom observations, pupil interviews, group talks, authentic documents, and a self-portrait drawing task.In this paper, I will mainly make use of the pupils' self-portraits as English learners and their answers to a semi-open questionnaire. Silent and resistant pupils are often seen as problematic and non-agentive in the language classroom. My study shows that the pupils' experiences and presentations of agency may be contradictory and the expressions of agency cannot always be interpreted in a straightforward manner. I claim that remaining silent and showing resistance in the classroom can be manifestations of complex pupil agency, and they need to be further studied to understand how to promote everybody's participation and positive agency in learning English at school.
...
Julkaisija
Centre for Applied Language Studies, University of JyväskyläISSN Hae Julkaisufoorumista
1457-9863Asiasanat
Alkuperäislähde
http://apples.jyu.fi/ArticleFile/download/423Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/23615638
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
”Se on sit helppoo, kun sitä osaa!” : Finnish elementary school students as English learners
Näreaho, Saana (2018)Vieraan kielen opettamista on varhaistettu ja jopa ensimmäisen luokan aloittavat voivat alkaa opiskella vierasta kieltä. Englannin kieli on pitänyt paikkansa suosituimpana vieraana kielenä, jonka suurin osa nuorista ... -
Tasks that suit the learning of L2 English vocabulary in the Finnish middle school : teachers' and students' perspectives
Keski-Kastari, Marianne (2013)Tiivistelmä – Abstract Tutkielman tarkoituksena oli selvittää yläkoulun oppilaiden ja opettajien mielipiteitä sanaston oppimiseen suunnatuista tehtävistä; millaiset tehtävät heidän mielestään sopivat sanaston oppimiseen ... -
"Teachers teach so well that it's nice to learn" : a case-study on the role of teacher-to-student feedback in attitude-formation on L2 elementary English lessons
Björkman, Kaisa (2015)Arviointi ja palautteenanto ovat oleellisia asioita opettajan jokapäiväisessä työssä. Lisäksi asenteiden tutkiminen on tällä hetkellä suosittu tutkimusala. Tässä tapaustutkimuksessa tutkittiin, millaista vuorovaikutuksellista ... -
Teacher experiences of supporting bilingual pupils and bilingual learning in Finnish and English mainstream school contexts
Sjöblom, Sara (2017)Tämän tutkimuksen tarkoituksena on selvittää, miten sekä koulukieltä että oppilaiden ensikieliä huomioidaan ja tuetaan kouluissa. Tutkimuksessa keskitytään alakoulun opettajien kokemuksiin ilmiöstä. Koska käytänteet, jotka ... -
Elementary school principals’ work from the ecological systems perspective : Evidence from Finland
Elomaa, Mailis; Eskelä-Haapanen, Sirpa; Pakarinen, Eija; Halttunen, Leena; Lerkkanen, Marja-Kristiina (SAGE Publications, 2022)The present study aimed to investigate elementary school principals’ work from the ecological systems perspective and which elements of their work are experienced as demands or resources. Semi-structured interviews were ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.