Jyväskylän yliopisto | JYX-julkaisuarkisto

  • suomi  | Anna palautetta |
    • suomi
    • English
 
  • Kirjaudu
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä aineisto 
  • JYX
  • Artikkelit
  • Humanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekunta
  • Näytä aineisto
JYX > Artikkelit > Humanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekunta > Näytä aineisto

Language learning as dialogue and participation

ThumbnailFinal draft
Katso/Avaa
107.6Kb

Lataukset:  
Show download detailsHide download details  
Dufva, H. (2013). Language learning as dialogue and participation. In E. Christensen, L. Kuure, A. Mörch, & B. Lindström (Eds.), Problem-based learning for the 21st century. New Practices and Learning Environments (pp. 51-72). Aalborg : Aalborg University Press. Retrieved from http://vbn.aau.dk/da/publications/problembased-learning-for-the-21st-c...
Tekijät
Dufva, Hannele
Päivämäärä
2013
Oppiaine
Soveltava kielitiede
Tekijänoikeudet
© The authors and Aalborg University Press, 2013. This is a final draft version of an article whose final and definitive form has been published in the book mentioned above.

 
[Introduction] Today, we see how globalization with its cultural flows and technology with its new developments constantly creates new types of contexts and new kinds of language practices. Thus it would not be unreasonable to say that language itself is changing. Also, these large-scale changes create new environments for learning languages, and, these environments, potentially, will influence how we conceptualize learning itself. Thus, as the contexts and usages change, it is possible that the theoretical basis of language learning needs to be rethought. Further, this gives us a reason for rethinking the pedagogical practices of language education. This paper discusses the two central concepts of second and foreign language learning research - 'language' and 'learning’ - and the potential consequences of how their reconceptualisation might influence practices of language education and pedagogy. [Continues, please see the article.]
Julkaisija
Aalborg University Press
Kuuluu julkaisuun
Problem-based learning for the 21st century. New Practices and Learning Environments. Edited by E. Christensen, L. Kuure, A. Mörch, & B. Lindström. Aalborg : Aalborg University Press. ISBN 978-87-7112-117-9
Asiasanat
dialogisuus kielen oppiminen dialogism language learning

Alkuperäislähde
http://vbn.aau.dk/files/187818413/PROBLEM_BASED_LEARNING_FOR_THE_21st_CENTURY_WEB.pdf

URI

http://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-201404041462

Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedot
Kokoelmat
  • Humanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekunta [3452]
  • Selaa aineistoja
  • Selaa aineistoja
  • Artikkelit
  • E-kirjat
  • Esitelmät ja posterit
  • Historialliset kartat
  • Julkaisusarjat
  • Konferenssit ja seminaarit
  • Lehdet
  • Opinnäytteet
  • Oppimateriaalit
  • Nuotit ja musiikki
  • Tutkimusdata
  • Tutkimusraportit
  • Valokuvat

Selaa

Kaikki aineistotKokoelmaluetteloJulkaisupäivätTekijätAsiasanatJulkaistuLaitosOppiaine

Omat tiedot

Kirjaudu sisään

Tilastot

Tarkastele käyttötilastoja
  • Kuinka julkaista JYXissä?
  • Rinnakkais­tallentaminen
  • Opinnäytteiden julkaisu
  • Väitöskirjojen julkaisu
  • Julkaisupalvelut

Avoin tiede JYU:ssa
 
Tietosuojailmoitus

Saavutettavuusseloste
Open Science Centre