Tieto- ja viestintätekniikka eri oppijatyyppien tukena vieraan kielen opinnoissa
Tekijät
Päivämäärä
2013This study focuses on how learners with different learning styles can best use
and profit from the different possibilities offered by e-learning in their second
language acquisition. The study also discusses the alternatives to integrate the
traditional learning in the classroom with distance learning using the solutions
offered by e-learning. Aspects relevant to theories on second language
acquisition, e-learning and different learning styles are extensively discussed.
The study is both an action research and a case study research. The data
measuring the students’ learning styles and experiences of using e-learning in
their second language studies were gathered at HAAGA-HELIA University of
Applied Sciences using structured and free text questionnaires. The target
group consisted of ICT-students. The learners’ responses were analyzed
qualitatively. As a result of this study, new information was gathered about
what kind of opinions and objectives the learners with different learning styles
have and how they experience the use of e-learning in their second language
acquisition. The study concludes that it is essential to encourage language
teachers to see the importance of differentiating their tuition and offering as
diverse solutions as possible in order to provide the learners with an
opportunity to choose the way of studying and learning which suits them best.
...
Asiasanat
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Lisensiaatintyöt [514]
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Peer interaction, mediation, and a view of teachers as creators of learner L2 development
Poehner, Matthew E.; Leontjev, Dmitri (Wiley-Blackwell, 2023)SLA researchers in a variety of theoretical traditions have argued that interaction is essential to supporting learner L2 (second/foreign language) development. While L2 research informed by sociocultural theory has generally ... -
How do MMORPGs facilitate language learning for Finnish EFL students?
Autio, Petri; Takamaa, Jesse (2020)Englannin kielen globaalista vahvasta asemasta johtuen koulun ulkopuolinen kielenoppiminen on entistäkin tärkeämpi tapa hankkia ja pitää yllä kielitaitoa. Oppijan tulee altistua autenttiselle kielelle, mikä ei välttämättä ... -
Suomen kieltä oppimassa WordDiven avulla : kielenoppimisohjelmiston käyttäjien käsityksiä ja kokemuksia opiskelustaan
Mäkelä, Maiju (2015)Tutkielmassa tarkastellaan 20:n S2-oppijan kokemuksia ja käsityksiä suomen kielen oppimisesta ja WordDive-kielenoppimisohjelmiston käyttämisestä. WordDive on samannimisen yrityksen julkaisema multimodaalinen oppimateriaali. ... -
Twin-singleton differences among ESL students : a study of affective and cognitive factors at the age of 12
Sinkkonen, Marjukka (2001) -
Learning English from digital games : Finnish upper secondary school students' perspective on game-enhanced language learning
Erkkilä, Matti (2017)Tietokoneilla, konsoleilla ja muilla laitteilla pelattavat digitaaliset pelit ovat nousseet niin Suomessa kuin maailmallakin yhdeksi suosituimmista lasten, nuorten ja aikuisten vapaa-ajanviettotavoista. Suurin osa suomalaisista ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.