Now showing items 136-140 of 161

    • Kielitietoista yhteistyötä : katse oman äidinkielen opetukseen 

      Honko, Mari; Mustonen, Sanna (Suomi toisena kielenä -opettajat ry, 2018)
      Tässä kirjoituksessa tarkastelemme monikielistä pedagogiikkaa ja kielitietoista koulua oman äidinkielen opetuksen ja muiden oppiaineiden välisen yhteistyön näkökulmasta. Tuomme esiin oman äidinkielen opettajien ...
    • Digitaalisten oppimisympäristöjen saavutettavuus koskee kaikkia 

      Ladonlahti, Tarja; Laamanen, Merja; Uotinen, Sanna (Jyväskylän yliopisto, 2018)
      Digitalisaatio koskee läheisesti koulutusorganisaatioita, opiskelua ja oppimista. Se tarjoaa monenlaisia uusia mahdollisuuksia koulutuksen organisoinnille ja opiskelulle. Samalla se tuo myös velvoitteita ja haasteita ...
    • Kieliä rinnakkain : koulun monikielisyys näkyviin kieliä vertailemalla 

      Honko, Mari; Mustonen, Sanna (Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkosto, 2018)
      Millainen on minun arkeni kielimaisema? Miten kieleni tukevat toisiaan? Entä miten niiden käyttöä tuetaan? Onko oppilaan/hoitolapsen/työkaverin maisema samanlainen vai erilainen kuin omani? Tässä artikkelissa käsittelemme ...
    • Konsultoivan varhaiserityisopettajan perhelähtöiset toimintatavat 

      Rantala, Anja; Uotinen, Sanna; Räikkönen, Eija (Suomen Varhaiskasvatus ry., 2018)
      Artikkelissa tarkastellaan konsultoivien varhaiserityisopettajien yhteistyötä lapsen vanhempien kanssa. Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää, miten konsultoivat varhaiserityisopettajat toteuttavat ...
    • Elämän kestävää innostusta ja avaintaitoja 

      Kaikkonen, Anna (Jyväskylän yliopisto, 2018)
      Avoimen yliopiston opiskelijat ovat innokkaita elinikäisiä oppijoita. Opiskelijoilta kootun palautteen mukaan avoimen opinnoissa eniten kehittyi juuri innokkuus elinikäiseen oppimiseen. Intoa on, entä osaamista?