Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.authorPalviainen, Åsa
dc.date.accessioned2013-10-29T09:57:56Z
dc.date.available2013-10-29T09:57:56Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.citationPalviainen, Å. (18.10.2013). Att utveckla en Jyväskyläidentitet: Undervisning på svenska i en finskdominerad miljö. Kieli, koulutus ja yhteiskunta : Kielikoulutuspolitiikan verkoston verkkolehti (Lokakuu). Retrieved from http://www.kieliverkosto.fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-lokakuu-2013
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/42378
dc.description.abstractI denna text görs ett nedslag i en svenskspråkig klass i en officiellt enspråkig finsk kommun (Jyväskylä i Mellersta Finland). Utav kommunens 131 000 invånare är ca 300 registrerade som svenskspråkiga. Den svenska klassen – som har funnits sedan 2003 i Pohjanlammen koulu – är en av nära trehundra svenskspråkiga skolor eller klasser som finns i Finland idag och följer samma läroplaner. Samtidigt är undervisningen på flera sätt helt unik.fi
dc.language.isoswe
dc.publisherSoveltavan kielentutkimuksen keskus, Kielikoulutuspolitiikan verkosto
dc.relation.ispartofseriesKieli, koulutus ja yhteiskunta : Kielikoulutuspolitiikan verkoston verkkolehti
dc.relation.urihttp://www.kieliverkosto.fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-lokakuu-2013/
dc.subject.otherruotsinkielinen koulu
dc.subject.othersvenskspråkig skola
dc.subject.otherruotsinkielinen koulufi
dc.subject.othersvenskspråkig skolafi
dc.titleAtt utveckla en Jyväskyläidentitet: Undervisning på svenska i en finskdominerad miljö
dc.typecontributionToPeriodical
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201310292502
dc.type.urihttp://purl.org/eprint/type/JournalItem
dc.description.reviewstatusnonPeerReviewed
dc.relation.issn1799-0181
dc.relation.volumeLokakuu
dc.type.versionpublishedVersion
dc.rights.copyright© Kieliverkosto ja kirjoittajat
dc.rights.accesslevelopenAccess


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot