dc.contributor.author | Palviainen, Åsa | |
dc.date.accessioned | 2013-10-29T09:57:56Z | |
dc.date.available | 2013-10-29T09:57:56Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.citation | Palviainen, Å. (18.10.2013). Att utveckla en Jyväskyläidentitet: Undervisning på svenska i en finskdominerad miljö. Kieli, koulutus ja yhteiskunta : Kielikoulutuspolitiikan verkoston verkkolehti (Lokakuu). Retrieved from http://www.kieliverkosto.fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-lokakuu-2013 | |
dc.identifier.uri | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/42378 | |
dc.description.abstract | I denna text görs ett nedslag i en svenskspråkig klass i en officiellt enspråkig finsk kommun (Jyväskylä i Mellersta Finland). Utav kommunens 131 000 invånare är ca 300 registrerade som svenskspråkiga. Den svenska klassen – som har funnits sedan 2003 i Pohjanlammen koulu – är en av nära trehundra svenskspråkiga skolor eller klasser som finns i Finland idag och följer samma läroplaner. Samtidigt är undervisningen på flera sätt helt unik. | fi |
dc.language.iso | swe | |
dc.publisher | Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Kielikoulutuspolitiikan verkosto | |
dc.relation.ispartofseries | Kieli, koulutus ja yhteiskunta : Kielikoulutuspolitiikan verkoston verkkolehti | |
dc.relation.uri | http://www.kieliverkosto.fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-lokakuu-2013/ | |
dc.subject.other | ruotsinkielinen koulu | |
dc.subject.other | svenskspråkig skola | |
dc.subject.other | ruotsinkielinen koulu | fi |
dc.subject.other | svenskspråkig skola | fi |
dc.title | Att utveckla en Jyväskyläidentitet: Undervisning på svenska i en finskdominerad miljö | |
dc.type | contributionToPeriodical | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:fi:jyu-201310292502 | |
dc.type.uri | http://purl.org/eprint/type/JournalItem | |
dc.description.reviewstatus | nonPeerReviewed | |
dc.relation.issn | 1799-0181 | |
dc.relation.volume | Lokakuu | |
dc.type.version | publishedVersion | |
dc.rights.copyright | © Kieliverkosto ja kirjoittajat | |
dc.rights.accesslevel | openAccess | |