Kategoriâ roda imen suŝestvitel'nyh v učebnike ”Možno! 1” na osnove kontent-analiza
Tekijät
Päivämäärä
2011Vieraiden kielten opiskelussa oppikirjalla on suuri merkitys, varsinkin kieliopin opetuksessa ja oppimisessa. Tässä proseminaarityössä tutkimme, kuinka venäjän substantiivien suvun kategoria on esitelty oppikirjassa ”Možno! 1”. Tarkastelemme tutkimuksessamme substantiivien suvun teoreettista esitystä, tehtäviä sekä havainnollistavaa materiaalia. Työn metodologisena pohjana toimii sisällönanalyysi.
Tutkimuksen tulokset osoittavat, että substantiivien suvun kategoria oppikirjassa ”Možno! 1” on esitetty hyvin tiiviistetyssä muodossa. Teoriaosuus on riittävän laaja, mutta kieliopin harjoittelulle on varattu vain yksi tehtävä. Teoria on esitelty erillään tekstistä ja asiayhteydestä, mikä antaa siitä hieman hajanaisen vaikutelman. Havainnollistavana materiaalina on oppikirjassa käytetty kuvia, joita on riittävän paljon. Kuvat tiivistävät hyvin teorian sisältöä ja auttavat siten ymmärtämään kielioppia syvemmin.
Muu nimeke
КАТЕГОРИЯ РОДА ИМЕН СУЩЕСТВИТЕЛЬНЫХ В УЧЕБНИКЕ «МОЖНО! 1» НА ОСНОВЕ КОНТЕНТ- АНАЛИЗАMetadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Kandidaatintutkielmat [5273]
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Kategoriâ roda imen suŝestvitel'nyh v učebnikah Saljût! 1, Možno! 1 i Kafe Piter 1 na osnove kačestvennogo kontent-analiza
Savolainen, Paula (2013)Vieraiden kielten opetuksen päätavoite on oppilaiden kommunikatiivisen kyvyn eli suullisen ja kirjallisen viestintäkyvyn kehittyminen vieraalla kielellä. Tämä tavoite määrittelee koko kielten oppimisprosessin ja myös ... -
Prepodavanie stepenej sravneniâ imën prilagatel'nyh v učebnikah russkogo i anglijskogo âzykov v Finlândii
Sormunen, Satu (2017)Aikojen saatossa metodit ja suuntaukset ovat vaihdelleet suuresti vieraiden kielten opetuksessa. Näin ollen myös kieliopin asema kielten opetuksessa on saanut erilaisia rooleja eri aikakausina. Välillä se on ollut merkittävin ... -
ПУТЕШЕСТВИЕ В РОССИЮ : анализ культурно-географических материалов о России серии учебников “Понятно!” краткого курса русского языка как иностранного для студентов финской гимназии
Meriläinen, Nadezda (2021)Tutkimuksessa tarkasteltiin lukion B3-venäjän oppikirjasarjan “Ponjatno!” kulttuuri- ja maantuntemuksellisia sisältöjä. Tutkimuksen tavoitteena oli oppikirjan sisältöjen analyysin kautta saada kuvaa kulttuuri- ja ... -
Rečevoj ètiket v izučenii russkogo âzyka kak inostrannogo : primery iz učebnika i obŝeniâ v učebnoj gruppe
Kärkkäinen, Saija (2016)Tutkin pro gradu -työssäni venäläisen puhe-etiketin representaatiota venäjä vieraana kielenä -opiskelussa. Tarkoituksena on kuvata puhe-etiketin ilmentymistä sekä Kafe Piter 2 -oppikirjassa että suomenkielisten opiskelijoiden ... -
ПРЕДСТАВЛЕНИЕ ГЕНДЕРА В УЧЕБНИКАХ РУССКОГО И ШВЕДСКОГО ЯЗЫКОВ
Alatalo, Satu (2018)Tutkin pro gradu -työssäni sitä, kuinka eri sukupuolet ovat esillä venäjän ja ruotsin alkeisoppikirjojen teksteissä ja kuvituksessa. Tavoitteena on tarkastella venäjän ja ruotsin kielen oppikirjoja sukupuolten tasa-arvon ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.