Show simple item record

dc.contributor.authorLassila, Tuomas
dc.date.accessioned2013-04-11T13:26:39Z
dc.date.available2013-04-11T13:26:39Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/41186
dc.description.abstractLassila, Tuomas Kuluttajan kokema arvo mobiilipalveluissa Jyväskylä: Jyväskylän yliopisto, 2013, 25 s. Tietojärjestelmätiede, kandidaatintyö Ohjaaja(t): Salo, Markus Uudenlaisen teknologian ja palveluiden tulo kuluttajamarkkinoille on johtanut tuotteiden ja palvelun tarjoajien tarpeeseen selvittää, mitkä tekijät kuluttajat kokevat arvokkaiksi oston ja käytön hetkellä. Kiinnostus kuluttajan kokeman arvon (consumer perceived value) konseptia kohtaan on ollut merkittävää niin tutkijoiden kuin ammatinharjoittajien yhteisöissä. Tämä kirjallisuuskatsauksena toteutettu tutkielma esittää kuluttajan kokeman arvon määritelmän sekä paneu-tuu tarkemmin kahteen arvon teorian malliin ja niiden pohjalta tehtyihin tutki-muksiin mobiilipalveluissa. Tutkimustuloksina todetaan, että kuluttajan kokemalla arvolla voidaan määrit-tää kuluttajan käyttäytymistä tuotteen tai palvelun oston ja käytön yhteydessä sekä arvon ominaisuuksia joita kuluttaja tuotteelta odottaa. Kuluttajan kokema arvo huomattiin olevan tärkeä osa markkinoinnin- ja kuluttajantutkimusta sekä toimivan mobiilipalveluiden kontekstissa. Keskeisimpinä arvon teorioina pidet-tiin Shethin, Newmanin ja Grossin (1991) esittämää kuluttamisen arvojen teo-riamallia sekä Holbrookin (1998) luomaa kuluttajan kokeman arvon typologiaa. Mobiilipalveluiden tutkimusten perusteella tärkeimpinä ominaisuuksina pidet-tiin hyötypohjaista, käytännöllistä, sosiaalista, nautinnollista ja emotionaalista arvoa. Kahdesta esitetystä dimensiomallista Shethin ym. (1991) mallia käytettiin kokonaisvaltaisemmin mobiilipalveluiden kontekstissa.fi
dc.language.isofin
dc.rightsIn Copyrighten
dc.subject.otherarvofi
dc.subject.otherarvon teoriafi
dc.subject.otherkuluttajan kokema arvofi
dc.subject.othermobiilipalvelufi
dc.subject.otherdimensiomallifi
dc.titleKuluttajan kokema arvo mobiilipalveluissafi
dc.typebachelor thesis
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201304111423
dc.type.dcmitypeTexten
dc.type.ontasotKandidaatintutkielmafi
dc.type.ontasotBachelor's thesisen
dc.contributor.tiedekuntaInformaatioteknologian tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Information Technologyen
dc.contributor.laitosInformaatioteknologiafi
dc.contributor.laitosInformation Technologyen
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.oppiaineTietojärjestelmätiedefi
dc.contributor.oppiaineInformation Systems Scienceen
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f
dc.rights.accesslevelopenAccessfi
dc.type.publicationbachelorThesis
dc.rights.urlhttps://rightsstatements.org/page/InC/1.0/


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

In Copyright
Except where otherwise noted, this item's license is described as In Copyright