Monipuolinen kielitaito on eduksi niin pienten yritysten arkipäivässä kuin akateemisella uralla etenemisessäkin
Ylönen, S. (2011, 15.11.2011). Monipuolinen kielitaito on eduksi niin pienten yritysten arkipäivässä kuin akateemisella uralla etenemisessäkin. Kieli, koulutus ja yhteiskunta : Kielikoulutuspolitiikan verkoston verkkolehti. Retrieved from http://www.kieliverkosto.fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-marras-joulukuu-2011/
Authors
Date
2011Copyright
© Kieliverkosto ja kirjoittajat
Jyväskylän yliopiston Soveltavan kielentutkimuksen keskuksen FinGer-projektissa (German as a vehicular language in academic and business contexts in Finland) tutkittiin eri kielten roolia Suomen yliopistoissa ja yrityksissä. FinGer-tutkimus kohdistui erityisesti saksan kielen nykyiseen rooliin Suomessa akateemisena ja talouden kielenä, mutta tutkimuksessa selvitettiin yleisemminkin eri kielten roolia näillä aloilla. Tässä kirjoituksessa käsitellään yhteenvedonomaisesti tutkimuksen tuloksia niiltä osin, kuin ne koskevat juuri yleisiä asenteita eri kieliä kohtaan sekä eri kielten käyttöä yliopistoissa ja yrityksissä Suomessa.
Publisher
Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Kielikoulutuspolitiikan verkostoISSN Search the Publication Forum
1799-0181Keywords
Original source
http://www.kieliverkosto.fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-marras-joulukuu-2011/Metadata
Show full item recordCollections
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Nykypäivän haasteet pienten ja keskisuurten yritysten tiedonhallinnalle
Lampinen, Roosa (2018)Tämä tutkielma on kirjallisuuskatsaus pienten ja keskisuurten yritysten tiedonhallinnan ominaispiirteisiin sekä haasteisiin nykypäivänä tämän kokoluokan yrityksissä. Tutkielmassa esitellään myös Euroopan Unionin ... -
Eteläpohjalaisten pienten ja keskisuurten yritysten Venäjän kaupan esteet ja motiivit
Pekkinen, Tuija (2012)Tutkimuksella halutaan löytää vastaus neljään kysymykseen: missä vaiheessa eteläpohjalaiset pk-yritykset ovat kansainvälistymisessään, tekevätkö ne Venäjän kauppaa, mitkä ovat Venäjän kaupan motiivit ja esteet ja minkälainen ... -
Stakeholder-dialogi pienten yritysten vastuullisen liiketoiminnan arvonluonnissa
Rajamäki, Tiina (2020)Yhteiskuntavastuu velvoittaa kaiken kokoisia yrityksiä tunnistamaan ja ottamaan huomioon toimintansa vaikutukset eri sidosryhmiin ja ympäröivään yhteiskuntaan. Aikaisempien tutkimusten perusteella stakeholder-dialogi on ... -
Yritysten sidosryhmäviestintä negatiivisten aiheiden ympärillä sosiaalisessa mediassa : case: Kobe Bryant
Vataja, Iisak (2023)Yrityksiltä odotetaan aktiivista sidosryhmäviestintää ajankohtaisista aiheista. Medioituneessa toimintaympäristössä yritys ei pysty enää hallitsemaan keskustelua sosiaalisen median alustoilla, mutta voi strategisesti ...