Elä kaksikielisesti – opiskele monikielisyyttä! Upplev tvåspråkighet – studera flerspråkighet!
Kvist, M. & Laurén, T. (2012, 6.3.2012). Elä kaksikielisesti – opiskele monikielisyyttä! Upplev tvåspråkighet – studera flerspråkighet! Kieli, koulutus ja yhteiskunta. Retrieved from http://www.kieliverkosto.fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-maaliskuu-2012/
Päivämäärä
2012Tekijänoikeudet
© Kieliverkosto ja kirjoittajat
Vaasan yliopisto on kansainvälisesti tunnettu monikielisyystutkimuksestaan, erityisesti kielikylpytutkimuksestaan. Vaasan yliopiston pohjoismaisten kielten tutkijat ovat osallistuneet aina Vaasan kielikylvyn aloittamisesta, 1980-luvun puolivälistä saakka, kielikylvyn seurantaan ja kehittämiseen. Tutkimuksen ohella tutkijat ovat kouluttaneet kielikylpyopettajia täydennyskoulutuksen kautta mutta myös yhteisessä kielikylpyopettajankoulutuksessa Kajaanin opettajankoulutusyksikön kanssa. Uusinta uutta on keväällä 2011 Vaasan yliopiston filosofisessa tiedekunnassa aloitettu kaksivuotinen Ruotsin kielen ja kielikylvyn maisteriohjelma, MAISS.
Julkaisija
Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Kielikoulutuspolitiikan verkostoISSN Hae Julkaisufoorumista
1799-0181Asiasanat
Alkuperäislähde
http://www.kieliverkosto.fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-maaliskuu-2012/Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Uppfattningar om språkbruket på daghem hos föräldrarna till tvåspråkiga barn
Kvist, Hanna (2016)Tämän tutkielman tarkoituksena on kartoittaa millaisia käsityksiä monikielisten perheiden vanhemmilla on ruotsinkielisten päiväkotien kielenkäytöstä, sekä kenelle vastuu kielenkäytöstä vanhempien mielestä kuuluu. Koska ... -
Två- och flerspråkiga familjer i en enspråkig miljö : föräldrars motiv och orsaker att välja ett visst daghem till sina barn
Viitanen, Pauliina (2012)Tutkielmani tarkoitus on tutkia ja ymmärtää niitä motiiveja ja syitä, joita kaksikielisillä perheillä on suomenkielisessä kunnassa valitessaan tiettyä päiväkotia lapsilleen. Tärkeimmät tutkimuskysymykseni ovat, mitkä ovat ... -
Svensklärarnas erfarenheter av undervisning av elever med invandrarbakgrund
Mustikkamaa, Mirjami (2014)Tämän tutkielman tarkoituksena on kartoittaa ruotsin opettajien kokemuksia maahanmuuttajien opettamisesta suomalaisessa peruskoulussa sekä opettajien käsityksiä omista taidoistaan opettaa ja kohdata maahanmuuttajataustaisia ... -
Tavoitteena monikielisyyttä tukeva äidinkielen ja kirjallisuuden opetus
Aalto, Eija; Kauppinen, Merja (Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys AFinLA ry, 2011)Traditionally, Finnish as a mother tongue has been separated from other school languages. Developing learners’ wider language repertoire has not been in focus or seen as an aim or underpinning value. This article discusses ... -
Kaksisuuntaista kieleen sosiaalistumista kaksikielisissä perheissä
Bergroth, Mari (Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys, 2015)The present study focuses on the language socialization of parents in six bilingual families. The aim is to investigate how parents describe their linguistic identity and what kinds of changes over time can be traced in ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.