Pelillisyys oppimisympäristönä
Laakso, M. (2012, 25.4.2012). Pelillisyys oppimisympäristönä. Kieli, koulutus ja yhteiskunta. Retrieved from http://www.kieliverkosto.fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-huhtikuu-2012/
Tekijät
Päivämäärä
2012Tekijänoikeudet
© Kieliverkosto ja kirjoittajat
2012:15 | 2013:106 | 2014:179 | 2015:258 | 2016:285 | 2017:342 | 2018:267 | 2019:258 | 2020:249 | 2021:147 | 2022:121 | 2023:135 | 2024:155 | 2025:9
Roolipeli on käsitteenä tuttu. Jokaisella meistä on päivän mittaan useita rooleja. Olemme työntekijöitä, lomalaisia, kavereita, sinkkuja, äitejä ja vielä hienovaraisemmin myötäilijöitä, kannustajia jne. Roolipelissä tai roolileikissä olemme omasta valinnastamme ja tiedostaen joku muu, kuin oikeasti olemme. Kysymys on leikillisestä oppimisesta, ja siksi se on useimmille helppoa.
Julkaisija
Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Kielikoulutuspolitiikan verkostoISSN Hae Julkaisufoorumista
1799-0181Asiasanat
Alkuperäislähde
http://www.kieliverkosto.fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-huhtikuu-2012/Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Ruokasali oppimisympäristönä : varhaiskasvatuksen henkilöstön kokemuksia pedagogiikan toteutumisesta päiväkotien ruokasaleissa
Hannonen, Elina; Karppanen, Henna-Maria (2020)Ruokailu on keskeinen osa arjen toimintaa päiväkodissa. Ruokailu voi toteutua joko lapsiryhmän omissa tiloissa tai yhteisessä ruokasalissa. Päiväkodin ruokakasvatusta ja siihen liittyviä tekijöitä on tutkittu melko paljon. ... -
Pelillisyys sähköisessä itseoppimisessa
Töytäri, Simo-Pekka (2019)Tutkimukseni käsittelee pelillisyyden vaikutusta sähköiseen itseoppimiseen. Sähköinen itseoppiminen tarjoaa merkittäviä mahdollisuuksia oppimisen tehokkaaseen ja kustannustehokkaaseen toteuttamiseen ja mittaamiseen, mutta ... -
Työ andragogisena oppimisympäristönä : oletuksia aikuisesta oppijasta teknologiayrityksessä ja poliisiorganisaatiossa
Lemmetty, Soila; Hämäläinen, Kaisu; Collin, Kaija (Jyväskylän yliopisto, 2022)Aikuisväestön osaamis- ja oppimisvaatimusten kasvaessa työpaikoilla ja yhteiskunnassa tarvitaan ymmärrystä aikuisten oppimisen erityispiirteistä sekä sen tukemisesta ja ohjaamisesta työssä. Tässä luvussa tarkastellaan ... -
Ulos koulusta Fiskarin malliin : kädentaitojen työpajat oppimisympäristönä Fiskarsin ruukissa
Haikarainen, Sirpa (2011)Tarkastelen tutkielmassani Fiskarin malliin sisältyvää kuvataiteen, käsityön ja museon työpajatoimintaa laajennetun kädentaitojen oppimisympäristön näkökulmasta. Fiskarin malli on Fiskarin koulun ja fiskarsilaisten kädentaito- ... -
Tiimiakatemia oppimisympäristönä : ammattikorkeakoulutusta työssä oppien
Tykkä, Taru (2000)
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.