Pelillisyys sähköisessä itseoppimisessa
Authors
Date
2019Access restrictions
The author has not given permission to make the work publicly available electronically. Therefore the material can be read only at the archival workstation at Jyväskylä University Library (https://kirjasto.jyu.fi/en/workspaces/facilities).
Copyright
This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Tutkimukseni käsittelee pelillisyyden vaikutusta sähköiseen itseoppimiseen. Sähköinen itseoppiminen tarjoaa merkittäviä mahdollisuuksia oppimisen tehokkaaseen ja kustannustehokkaaseen toteuttamiseen ja mittaamiseen, mutta haasteena on tukea ja kehittää oppijan motivaatiota. Pelillisyys tunnistetaan keinona sitouttaa ja motivoida oppijaa. Tutkimuksessa tunnistetaan kirjallisuuden perusteella keinoja ja menetelmiä, joilla pelillisyyttä sähköisessä itseoppimisessa voidaan toteuttaa, käsitellään menetelmiä oppimisteorioiden näkökulmasta, ja arvioidaan muutamia esimerkkipelien pelillisyyden onnistumista. Tutkimukseni johtopäätös on, että hyvin toteutettuna pelillisyys lisää oppijan motivaatiota ja oppimisympäristössä käytettyä aikaa, mutta pelillisyyden toteutus on usein puutteellinen.
Metadata
Show full item recordCollections
- Kandidaatintutkielmat [5291]
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Turning social inclusion into exclusion during collaborative between students with and without SEN
Niemi, Kreeta; Vehkakoski, Tanja (Routledge, 2023)Creating opportunities for meaningful social relationships between students with and without special educational needs (SEN) through collaborative learning has been suggested as a way to facilitate all students’ social ... -
Pedagogista rajankäyntiä koulussa : inkluusioreitit ja yhdessä oppimisen edellytykset
Mikola, Marjatta (Jyväskylän yliopisto, 2011) -
Temperamenttitietoisuus opettajan pedagogisena työvälineenä verkko-opetusympäristössä
Ahola, Milla (2020)Kuivasojan alakoululla temperamenttitietoisuutta hyödynnetään luokkahuoneopetuksessa. Tässä tutkimuksessa tutkittiin, miten temperamenttitietoisuutta voidaan tukea, kun opetusta siirretään Peda.net verkko-opetusympäristö ... -
Peer interaction, mediation, and a view of teachers as creators of learner L2 development
Poehner, Matthew E.; Leontjev, Dmitri (Wiley-Blackwell, 2023)SLA researchers in a variety of theoretical traditions have argued that interaction is essential to supporting learner L2 (second/foreign language) development. While L2 research informed by sociocultural theory has generally ... -
Oppimateriaalit ja monilukutaito kemian oppimisen tukemisessa
Laato, Laura (2022)Tässä tutkielmassa tarkasteltiin oppimateriaaleja ja monilukutaitoa kemian oppimisen tukemisessa sekä selvitettiin kemian opettajien käytännön kokemuksia aiheesta. Teoriaosassa kokonaiskuvaa muodostettiin tarkastelemalla ...