Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.authorMäkikangas, Mirja
dc.date.accessioned2012-09-04T13:08:52Z
dc.date.available2012-09-04T13:08:52Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.otheroai:jykdok.linneanet.fi:1225175
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/38456
dc.description.abstractTässä laadullisessa tutkimuksessa tarkasteltiin organisaatioiden yhdistymisen mukanaan tuomia mainemuutoksia uusille organisaatioille. Tutkimuskohteena oli kaksi julkisen sektorin tapausorganisaatiota, Terveyden ja hyvinvoinnin laitos (KTL + Stakes) ja Valvira (TEO + STTV). Tutkimuksessa pyrittiin selvittämään, mistä tekijöistä koostuu organisaatiomuutoksen kautta yhdistyneen uuden organisaation maine ja miten vanha maine heijastuu uuden organisaation maineeseen. Lisäksi pohdittiin, vaikuttaako toisen organisaation maine toista enemmän uudessa organisaatiossa. Empiirisen tutkimuksen varsinaisena aineistona toimivat sidosryhmäkyselyinä vuonna 2008 ja 2011 toteutettujen mainemittaritutkimusten avokysymykset ja esiaineistona muu kuin avokysymyksiin liittyvä aineisto. Menetelminä tutkimuksessa hyödynnettiin teoriaohjaavaa sisällönanalyysia sekä sisällön erittelyä. Tutkimuksessa yhdistyneen julkisen sektorin sosiaali- ja terveydenhuollon organisaation maineen rakentajiksi hahmotettiin 12 eri tekijää, muun muassa luottamus, brändi, kokemukset ja odotuksiin vastaaminen. THL:n kohdalla säilyneitä mielikuvia olivat muun muassa terveys ja asiantuntija ja odotuksia tasapaino terveyden ja sosiaalisen välillä sekä avoimuus. Hävinneitä mielikuvia puolestaan olivat kansainvälinen, mielenkiintoinen sekä arvostettu ja odotuksia muun muassa dynaamisuus ja kentän tarpeiden kuunteleminen. Valviran kohdalla säilyneitä mielikuvia sen sijaan olivat muun muassa valvonta ja terveydenhuolto ja odotuksia ohjauksen kehittäminen sekä riittävät resurssit. Hävinneitä mielikuvia puolestaan olivat pieni, puolueeton sekä keskusvirasto ja odotuksia muun muassa suunnannäyttäjän rooli ja selkeä työnjako.
dc.format.extent151 sivua
dc.language.isofin
dc.rightsThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.rightsJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.subject.otherbrändi
dc.subject.otherjulkinen sektori
dc.subject.othermaine
dc.subject.otherorganisaatiomuutos
dc.subject.otheryhteisöviestintä
dc.titleMaineen rakentuminen organisaatiomuutoksessa : mainemuutosten arviointia kahden tapausorganisaation näkökulmasta
dc.typeBooken
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201209042310
dc.type.dcmitypeTexten
dc.type.ontasotPro gradufi
dc.type.ontasotMaster's thesisen
dc.contributor.tiedekuntaHumanistinen tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Humanitiesen
dc.contributor.laitosViestintätieteiden laitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Communicationen
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.oppiaineYhteisöviestintäfi
dc.contributor.oppiaineOrganizational Communicationen
dc.subject.methodKvalitatiivinen tutkimus
dc.date.updated2012-09-04T13:08:52Z
dc.rights.accesslevelopenAccessfi
dc.contributor.oppiainekoodi3131
dc.subject.ysobrändit
dc.subject.ysomaine
dc.subject.ysojulkinen sektori
dc.subject.ysomaine
dc.subject.ysomuutosviestintä
dc.subject.ysoorganisaatiomuutokset
dc.subject.ysoyhteisöviestintä


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot