Show simple item record

dc.contributor.authorSnellman, Heidi
dc.date.accessioned2012-06-12T10:15:40Z
dc.date.available2012-06-12T10:15:40Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.otheroai:jykdok.linneanet.fi:1223162
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/38017
dc.description.abstractTarinaan liittyy tutkimuskirjallisuuden perusteella toisistaan eroavia tutkimuspolkuja, joiden ytimessä tarinan merkitys organisaation viestinnässä tunnustetaan joko kokonaan tai osittain. Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää digitaalisen median sisällöntuottajien tarinaan liittämiä käsitteitä ja merkityksiä. Näin tarkoitus on ymmärtää, miten tarina voi toimia verkossa osana organisaation viestintää. Tutkimustulosten perusteella luotiin tulkinta siitä, miten tuotetaan ja kehitetään hyvää tarinallista sisältöä verkkoon. Tulkinta toimii suosituksena organisaation tarinan rakentamiseen verkossa. Tutkimus toteutettiin laadullisena. Tutkimusmenetelminä käytettiin teemahaastattelua ja käsitekarttaa. Tutkimustulokset analysoitiin teemoittelemalla. Tutkimustulokset osoittivat, että tarina on tärkeä osa organisaation viestintää. Verkossa tarina ja tarinankerronta saavat uusia mahdollisuuksia, mutta verkko myös haastaa tarinankertojia. Tarinan merkitys on moniulotteinen organisaation tuotekuva-, maine- ja vaikuttamisviestinnässä. Erityisen vahva merkitys tarinalla on organisaation arvoista kertovana, konkretisoivana, välittävänä ja tukevana viestinnän muotona. Tarinalliselle sisällöntuotannolle luo haastetta sisällöntuottajien totuusvaade. Totuusvaade ilmenee vaateena, jossa totuus voidaan kertoa faktan avulla ja vaateena, jossa totuuden kertominen tapahtuu fiktion avulla.
dc.format.extent95 sivua
dc.language.isofin
dc.rightsThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.rightsJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.subject.otherNarratiivi
dc.subject.othertarina
dc.subject.otherorganisaation tarinankerronta
dc.subject.othertiedon luominen
dc.subject.othertuotekuva
dc.subject.othermaine ja vaikuttaminen
dc.titleTarina vie viestiä verkossa : sisällöntuottajien käsitteet ja merkitykset
dc.typeBooken
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201206121852
dc.type.dcmitypeTexten
dc.type.ontasotPro gradufi
dc.type.ontasotMaster's thesisen
dc.contributor.tiedekuntaHumanistinen tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Humanitiesen
dc.contributor.laitosViestintätieteiden laitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Communicationen
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.oppiaineYhteisöviestintäfi
dc.contributor.oppiaineOrganizational Communicationen
dc.subject.methodKvalitatiivinen tutkimus
dc.date.updated2012-06-12T10:15:40Z
dc.rights.accesslevelrestrictedAccessfi
dc.contributor.oppiainekoodi3131
dc.subject.ysotarinat
dc.subject.ysonarratiivisuus
dc.subject.ysoorganisaatiot
dc.subject.ysotieto
dc.subject.ysobrändit
dc.subject.ysomaine
dc.rights.accessrightsAineistoon pääsyä on rajoitettu tekijänoikeussyistä. Aineisto on luettavissa Jyväskylän yliopiston kirjaston arkistotyöasemalta. Ks. https://kirjasto.jyu.fi/kokoelmat/arkistotyoasema.fi
dc.rights.accessrightsThis material has a restricted access due to copyright reasons. It can be read at the workstation at Jyväskylä University Library reserved for the use of archival materials: https://kirjasto.jyu.fi/collections/archival-workstation.en


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record