Jyväskylän yliopisto | JYX-julkaisuarkisto

  • suomi  | Anna palautetta |
    • suomi
    • English
 
  • Kirjaudu
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä aineisto 
  • JYX
  • Artikkelit
  • Informaatioteknologian tiedekunta
  • Näytä aineisto
JYX > Artikkelit > Informaatioteknologian tiedekunta > Näytä aineisto

Market Entry and Priority of Small and Medium-Sized Enterprises in the Software Industry: An Empirical Analysis of Cultural Distance, Geographical Distance, and Market Size

ThumbnailPre-print version
Katso/Avaa
355.2 Kb
ThumbnailTaulukko/Table
Katso/Avaa
68.05 Kb

Lataukset:  
Show download detailsHide download details  
Ojala, A., & Tyrväinen, P. (2007). Market Entry and Priority of Small and Medium-Sized Enterprises in the Software Industry: An Empirical Analysis of Cultural Distance, Geographical Distance, and Market Size. Journal of International Marketing, 15(3), 123-149. https://doi.org/10.1509/jimk.15.3.123
Julkaistu sarjassa
Journal of International Marketing
Tekijät
Ojala, Arto |
Tyrväinen, Pasi
Päivämäärä
2007
Tekijänoikeudet
© American Marketing Association. This is an electronic pre-print version of an article whose final and definitive form has been published in Journal of International Marketing by AMA.

 
This paper investigates the influence of cultural distance, geographical distance, and three market size variables to the target country preference of SMEs in the software industry. In addition, we examine the shift of priorities in SMEs’ country selection by analyzing how these factors impact the selection of the first, second, and third target countries. Empirical findings of this study suggest that almost 70% of country choices can be explained by software market size and geographical distance alone. The findings adduced also that entry priority of SMEs shifts very fast from countries within a short geographical distance to countries with high purchasing power and within a greater geographical distance. Relations of these macro-level factors are discussed and compared to earlier qualitative and conceptual studies in this field. Implications for managers are also provided.
Julkaisija
American Marketing Association
ISSN Hae Julkaisufoorumista
1069-031X
Asiasanat
Market entry software firms internationalization country selection SMEs
DOI
https://doi.org/10.1509/jimk.15.3.123
URI

http://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-2011111011656

Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä

https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/16945824

Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedot
Kokoelmat
  • Informaatioteknologian tiedekunta [1967]

Samankaltainen aineisto

Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.

  • Geographic, cultural, and psychic distance to foreign markets in the context of small and new ventures 

    Ojala, Arto (Elsevier, 2015)
    More often than one might expect, small and new ventures, which already suffer from few resources and a lack of industry legitimacy, take on the additional uncertainties of entry into foreign markets. Some of these foreign ...
  • Distance Factors in the Foreign Market Entry of Software SMEs 

    Ojala, Arto; Kontinen, Tanja (Springer, 2010)
    Recent studies have indicated that the internationalization process of software SMEs is somewhat independent on the effect of psychic or geographic distance. However, these studies have analyzed the general pattern of ...
  • Entry in a Psychically Distant Market: Finnish Small and Medium-sized Software Firms in Japan 

    Ojala, Arto (Elsevier, 2008)
    This paper investigates the market entry and entry mode choice of eight small and medium-sized Finnish software firms in the Japanese market. The findings in this study reveal that, despite of the psychic distance between ...
  • Embeddedness of enterprises prior to and during early internationalization : multiple case study of Finnish life-science companies 

    Vuorinen, Petra (2018)
    The aim of this master’s thesis was to understand the meaning of network structures and embeddedness of the Finnish SMEs when they begin the process of internationalization. All firms form network ties, but the depth and ...
  • Digital transformation through e commerce in Finnish small and medium sized enterprises : a multi-case study 

    Peltola, Olli (2022)
    Digitaalinen transformaatio verkkokaupan kautta on ollut suosittu tutkimusaihe jo yli vuosikymmenen ajan. Viimeaikainen Covid-19-pandemia vauhditti monien yritysten verkkokauppakehitystä, sillä ne joutuivat siirtymään ...
  • Selaa aineistoja
  • Selaa aineistoja
  • Artikkelit
  • E-kirjat
  • Esitelmät ja posterit
  • Historialliset kartat
  • Julkaisusarjat
  • Konferenssit ja seminaarit
  • Lehdet
  • Opinnäytteet
  • Oppimateriaalit
  • Nuotit ja musiikki
  • Tutkimusdata
  • Tutkimusraportit
  • Valokuvat

Selaa

Kaikki aineistotKokoelmaluetteloJulkaisupäivätTekijätAsiasanatJulkaistuLaitosOppiaine

Omat tiedot

Kirjaudu sisään

Tilastot

Tarkastele käyttötilastoja
  • Kuinka julkaista JYXissä?
  • Rinnakkais­tallentaminen
  • Opinnäytteiden julkaisu
  • Väitöskirjojen julkaisu
  • Julkaisupalvelut

Avoin tiede JYU:ssa
 
Tietosuojailmoitus

Saavutettavuusseloste

Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.
Open Science Centre