Kielikäsityksen ja kielenopetuksen kytköksistä
Nikula, T. (2010). Kielikäsityksen ja kielenopetuksen kytköksistä. Kieli, koulutus ja yhteiskunta. Retrieved from http://www.kieliverkosto.fi/journal
Tekijät
Päivämäärä
2010Tekijänoikeudet
© Kieliverkosto ja kirjoittajat
Pohdin tässä kirjoituksessa kielikäsityksen ja kielenopetuksen suhdetta paitsi kielen oppimisesta ja luokkahuonevuorovaikutuksesta kiinnostuneena kielentutkijana (ks. esim. Nikula 2005) myös alakoulua käyvän lapsen äitinä. Kielentutkimuksen ja kielenopetuksen maailmat eivät nähdäkseni riittävästi kohtaa, mikä liittyy osaltaan kielikäsityksiin.
Julkaisija
Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Kielikoulutuspolitiikan verkostoISSN Hae Julkaisufoorumista
1799-0181Asiasanat
Alkuperäislähde
http://www.kieliverkosto.fi/journalMetadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Kieltenopetus Suomessa : Näkemyksiä ja kehittämistoimia
Rainio, Maarit (Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkosto, 2023)Kieltenopetus on olennainen osa Suomen koulujärjestelmää, joka tarjoaa oppilaille arvokkaan mahdollisuuden oppia ja kehittää kielitaitoaan. Kuitenkin kieltenopetuksen järjestämisessä ja toteuttamisessa kohtaamme haasteita, ... -
Early language teaching and its methods in Finnish primary school English
Saloniemi, Suvi (2019)Varhennettu kielenopetus ja sen opetusmenetelmät ovat ajankohtaisia aiheita uuden perusopetuslain myötä (2018), jossa ensimmäisen vieraan kielen opetus siirtyy ala-asteen ensimmäiselle ja toiselle luokalle kaikissa Suomen ... -
Deâtel'nostnye metody obučeniâ russkomu âzyku kak inostrannomu na načal'nom ètape : issledovanie opyta detej i prepodavatelej-praktikantov
Meuronen, Meija (2015)Kommunikatiivisuus on ollut tärkeä osa vieraan kielen opetusta jo useiden vuosikymmenien ajan ja oppija nähdään oppimisprosessissa aktiivisena toimijana. Kokemuksellisten ja toiminnallisten työtapojen katsotaan vahvistavan ... -
Alkuopetuksen CLIL-opettajan käyttämät ymmärtämisen tukemisen keinot
Leppänen, Hanna-Maria; Paaso, Hanne (2013)Leppänen, Hanna-Maria ja Paaso, Hanne. ALKUOPETUKSEN CLIL-OPETTAJAN KÄYTTÄMÄT YMMÄRTÄMISEN TUKEMISEN KEINOT. Kasvatustieteen Pro gradu–tutkielma. Jyväskylän yliopiston opettajankoulutuslaitos, 2013. 105 sivua. 5 ... -
Subject teachers and classroom teachers' conceptions of early English teaching in Finland
Salo, Emmi (2022)Kielitaidon merkitys on kasvanut huomattavasti, mikä on korostanut kielenopetuksen tarvetta. Tämä näkyy myös perusopetuksen opetussuunnitelman muutoksessa (2019), jonka myötä ensimmäisen vieraan kielen (A1) opetus alkaa ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.