Tuotteistaminen ohjelmistoyritysten kasvustrategiana
Tekijät
Päivämäärä
2005Pääsyrajoitukset
Tässä tutkielmassa tarkastellaan tuotteistamista ja siihen läheisesti liittyviä käsitteitä
erityisesti ohjelmistoyritysten näkökulmasta. Termi tuotteistaminen tarkoittaa tuotteen
elementtien standardoimista, sisältäen sekä teknologisia elementtejä että tuotteen
markkinointiin ja jakeluun liittyviä kaupallisia elementtejä. Tuotteistaminen parantaa
tuottavuutta optimoimalla kustannusrakennetta ja parantamalla resurssien
hyödyntämistä, mikä edelleen kasvattaa liikevaihtoa.
Tutkimuksen päätavoitteena on löytää materiaalia ja perustella vastaus
tutkimusongelmaan millä strategisilla tuotteistamisen keinoilla ohjelmistoyritys voi
pyrkiä kasvattamaan liiketoimintaansa? . Aiheeseen on perehdytty pääasiassa
kansainvälisen kirjallisuuden sekä suomalaisten ohjelmistoalan tutkimusten ja kyselyjen
perusteella. Koottujen näkökantojen ja mallien avulla on pyritty luomaan selkeä
kokonaiskäsitys aiheesta, sekä myös käsittelemään aiheen tärkeyttä ja sen kehittämistä
suomalaisten ohjelmistoyritysten näkökulmasta.
...
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Kandidaatintutkielmat [5335]
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Mobiilipelialustan tuotteistaminen : case X-Routes
Vitikainen, Teemu (2018)Pelialustaa tuotteistettaessa on olennaista tarkastella useiden yrityksen liike-toimintamallia määrittävien valintojen, kuten valittujen asiakassegmenttien, ansaintamallien, kustomoinnin, palvelulogiikan sekä arvonluonnin ... -
Puutarhajätteen tuotteistaminen aumakompostoimalla
Pulkkinen, Iida (2018)Kompostointia käytetään erilaisten biohajoavien jätteiden käsittelyssä materiaalien ja ravinteiden kierrätyksen mahdollistamiseksi. Puutarhajätteitä käsitellään joko kompostien tukiaineena, kompostoidaan sellaisenaan ... -
Digitalisaation luomat mahdollisuudet : ohjelmistoyritysten näkemyksiä tarvittavista kyvykkyyksistä
Koski, Tommi (2017)Tutkimuksessa selvitettiin, mitä digitalisaatio-ilmiöllä tarkoitetaan ja minkälaisia kyvykkyyksiä organisaatiot tarvitsevat siinä menestyäkseen. Tutkimuksen lähtökohtana ja tarkoituksena oli selvittää, minkälaisia erilaisia ... -
Verkonvalvonnan tuotteistaminen : tapaustutkimus
Juonoja, Toni (2017)Viime vuosina yritykset ovat lähteneet yhä entistä enemmän soveltamaan mo-nitoimittajaympäristöä tavoitteenaan parantaa laatua ja kustannustehokkuutta. Tämän myötä palvelun hallinta ja integrointi ovat tulleet monimutkaisemmak-si ... -
Suomalaisten ohjelmistoyritysten kumppanuussuhteet
Nousiainen, Riku (2018)Ohjelmistoliiketoiminta eroaa perinteisestä valmistusliiketoiminannasta usein eri tavoin, sillä ohjelmistoliiketoiminnassa kaupankäynnin kohteena ovat ohjelmistot ja niihin liittyvät palvelut. Ohjelmistot ovat aineettomia, ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.