Hill or hell : identification of English vowels by Finnish schoolchildren knowing no English
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Perception of English vowels by advanced Finnish learners
Kivikangas, Riina (2019)Vieraan kielen oppija kohtaa usein äänteitä, jotka eivät sisälly äidinkielen inventaarioon, ja joiden havainnointi saattaa tästä syystä olla vaikeaa. Tämän tutkimuksen tavoitteena oli selvittää, miten edistyneet suomalaiset ... -
English monophthong vowels as produced by Finnish and Finland-Swedish ninth-graders
Nyyssönen, Valtteri (2020)Tämän pro gradu -tutkielman aiheena on suomalaisten ja suomenruotsalaisten yhdeksäsluokkalaisten englannin vokaaliääntäminen, jota tutkittiin akustisen analyysin menetelmin. Ääntäminen on merkittävä kielitaidon osuus. ... -
Phonological working memory and L2 knowledge : Finnish children learning English
Miettinen, Helena (University of Jyväskylä, 2012) -
Introducing stress and rhythm : a material package for teaching English word stress, sentence stress, and speech rhythm to Finnish comprehensive school pupils
Kuusirati, Hanna (2022)Tämä maisterintutkielma keskittyi siihen, mitä englannin kielen ääntämisen opettamiseen liittyen olisi tärkeää opettaa, ja miten. Taustateoriaan perehtyessä kävi ilmi, että prosodian opettamiseen liittyviä materiaaleja ei ... -
Finnish health care and social work students' perceptions of Finnish-English code-switching : a survey study
Rinne, Tiina (2015)Englannin kielen asema kansainvälisenä valtakielenä on vaikuttanut sen leviämiseen myös Suomessa. Laajalle levinnyttä vierasta kieltä käyttävät Suomessa moninaisin tavoin eri-ikäiset ja taitotasoltaan erilaiset ...