Enseignement des langues etrangeres en classes decloisonnees dans les ecoles primaires finlandaises
Authors
Date
2024Copyright
This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Tämä tutkimus on tehty kirjallisuuskatsauksena, joka tutkii vuosiluokkiin sitomatonta opetusta vieraiden kielten opetuksessa ja sen tuomia mahdollisuuksia ja haasteita. Tutkimuksen johtopäätöksenä voidaan sanoa, että vuosiluokkiin sitomaton opetus mahdollistaa oppilaiden etenemisen vieraiden kielten opinnoissa omalla tasollaan. Tässä on apuna muun muassa eriyttäminen, monialaiset oppimiskokonaisuudet sekä henkilökohtainen opintosuunnitelma, joka tulee tehdä kaikille oppilaille, jotka opiskelevat vuosiluokkiin sitomattomasti. Vuosiluokkiin sitomaton opiskelu tukee myös vuorovaikutusta, jota myös vieraiden kielten opinnoissa korostetaan. Haasteena vuosiluokattomassa opetuksessa voidaan pitää sen työläyttä. Opettajien työmäärä voi kasvaa vuosiluokkiin sitomattoman opetuksen järjestämisessä. Vuosiluokkiin sitomattomasta opetuksesta ei myöskään ole juurikaan tuoretta tutkimustietoa. Tämän vuoksi aiheeseen tarvitaankin lisää ajankohtaista tutkimustietoa, jolloin nähtäisiin paremmin sen hyödyt myös kielten opetuksessa.
...
Keywords
Metadata
Show full item recordCollections
- Kandidaatintutkielmat [5362]
License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
La prise en compte du programme national d’enseignement dans des manuels scolaires finlandais de français de l’enseignement primaire
Kuhna, Roosa (2019)Tutkielman tavoitteena oli selvittää, noudattavatko suomalaiset ranskan kielen oppikirjat opetussuunnitelmaa ja miten oppikirjat ovat muuttuneet opetussuunnitelmauudistuksen myötä. Perusopetuksen opetussuunnitelman perusteet ... -
Un voyage dans l'univers de la culture : ensemble de fiches pédagogiques destiné aux enseignants de français langue étrangère pour développer les compétences interculturelles des collégiens dans l'enseignement du français
Virkkala, Juulia (2023)Monikulttuurisessa maailmassa ymmärrys ja arvostus eri kulttuureita kohtaan on tärkeä taito, johon myös kouluissa tulisi kiinnittää huomiota. Usein vieraan kielen opetuksen tavoitteena nähdään kyky kommunikoida, mutta on ... -
Les chansons et les comptines dans les manuels de FLE de l'enseignement primaire en Finlande
Tiusanen, Titta (2013)Tarkastelen työssäni laulujen ja lorujen roolia suomalaisissa alakouluille suunnatuissa ranskan oppikirjoissa. Omassa opetustyössäni olen huomannut, että musiikin käytöllä on suuri potentiaali etenkin nuorempien ... -
Le soutien à la diversité culturelle à travers l’enseignement de la culture en cours de français langue étrangère
Murto, Vilma (2022)Tämä kandidaatin tutkielma käsittelee sitä, kuinka ranskan opettajat johdattavat oppilaita ymmärtämään ja huomaamaan kulttuurista moninaisuutta kulttuurin opetuksen kautta. Kulttuurisesta moninaisuudesta on tullut tärkeä ... -
Analyse d’un roman simplifié pour l’enseignement du français langue étrangère : l’exemple du Naïf aux quarante enfants de Paul Guth
Kinnunen, Kati (2011)Monet meistä haluaisivat lukea vieraskielistä kirjallisuutta, joka on kirjoitettu alkuperäisellä kielellä. Riittämätön kielitaito on kuitenkin usein esteenä lukukokemuksen toteutumiselle. Kirjasarja Facile à lire on tehnyt ...