Employee entrepreneurial behaviour in SME service development : a qualitative study on effectuation
Häkkinen, R., & Kansikas, J. (2024). Employee entrepreneurial behaviour in SME service development : a qualitative study on effectuation. International Journal of Entrepreneurship and Small Business, 53(1), 42-69. https://doi.org/10.1504/IJESB.2024.140301
Julkaistu sarjassa
International Journal of Entrepreneurship and Small BusinessPäivämäärä
2024Pääsyrajoitukset
Embargo päättyy: 2025-08-03Pyydä artikkeli tutkijalta
Tekijänoikeudet
© 2024 Inderscience Enterprises Ltd
Customer-employee interaction is crucial for organisations’ financial performance and profitability. Co-creation by employees and customers enhances new service development. This study focuses on understanding employees’ entrepreneurial behaviour by examining co-creation by employees and customers through effectuation and service-dominant logic. First, we understand employee effectual co-creation in the service context; second, we contribute to service-dominant logic by more accurately explaining the opportunities employees can enable customer service co-creation. In this qualitative study of one organisation from service industry, focus group discussions with the management and the employees are employed, and analysed by using the Gioia method. Results contribute to the management of organisational renewal and suggest improvements to service-related entrepreneurial behaviour. By understanding opportunities to support employees’ creative inputs in organisations may enable incremental renewal and service development. This method creates opportunities for new innovations, customer and employee satisfaction, and flourishing organisations.
...
Julkaisija
Inderscience PublishersISSN Hae Julkaisufoorumista
1476-1297Asiasanat
Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/233474773
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Kauppakorkeakoulu [1381]
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
From customer data to customer's data : reverse use of customer data as a tool for value co-creation
Horttanainen, Ella (2021)Asiakasdatan on perinteisesti nähty hyödyttävän pääasiassa niitä keräävää yritystä. Viime vuosikymmeninä suosiota kasvattaneiden palvelukeskeisten liiketoimintamallien sekä arvon yhteisluonnin ansiosta asiakasdatan rooli ... -
Micro-Level Mechanisms to Support Value Co-Creation for Design of Digital Services
Tuunanen, Tuure; Lumivalo, Juuli; Vartiainen, Tero; Zhang, Yixin; Myers, Michael D. (SAGE Publications, 2023)This study identifies micro-level value co-creation mechanisms that support the design of digital services. As services are now becoming digital—or at least digitally enabled—how to design digital services that enable value ... -
Impact of value co-creation and co-destruction for digital consumer services : a case study on activity tracking solutions
Raatikainen, Pasi (2018)Tässä tutkielmassa tarkastellaan nykyistä markkinoiden tilannetta, jossa digitaalisen palvelut ovat muodostuneet merkittäväksi, ja merkitykseltään yhä kasvavaksi tuoteryhmäksi. Uusia digitaalisia sovelluksia, jotka hyödyntävät ... -
Immigrant entrepreneur firm start-up behavior and reasoning : a reflective study of causation, effectuation and bricolage
Mammadov, Kanan (2013)Entrepreneurship research studies how and why firms come into being, survive and grow (Davidsson, 2004; Gartner, 1985; Schumpeter, 1934). Early literature has proposed a linear model of entrepreneurship which is ... -
Value co-creation and co-destruction in Untappd
Ulander, Santeri (2022)Tässä pro-gradu tutkielmassa tutkitaan miten arvoa yhteisluodaan ja yhteistuhotaan Untappdissa, sosiaalisessa sovelluksessa, joka pyörii oluen arvostelun ympärillä. Tutkielman tavoitteena on selvittää miten yksilöt ja ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.