Engagement Patterns in TikTok : An Analysis of Short Video Ads
Salminen, J., Wahid, R., Yang, Y., & Jansen, B. (2024). Engagement Patterns in TikTok : An Analysis of Short Video Ads. In HT '24 : Proceedings of the 35th ACM Conference on Hypertext and Social Media (pp. 323-329). ACM. https://doi.org/10.1145/3648188.3677048
Päivämäärä
2024Tekijänoikeudet
© 2024 Copyright held by the owner/author(s)
Short videos have become one of the dominant formats of social media content. Such short videos are often boosted by advertising to increase their reach and visibility. We investigate user churn (i.e., drop or loss of consumers during the video viewing) of short video ads on TikTok. Data from the TikTok Ads account of an e-commerce company was analyzed using logistic regression to examine how gender, age groups, and video duration affect users’ video viewing behaviors. The findings indicate that (1) most customers leave the ads within the first quarter of the video; (2) males and females exhibit similar viewing behaviors, but (3) age groups vary by their viewing behaviors. Somewhat surprisingly, we discovered that (4) there is no significant correlation between user churn and ads performance metrics (i.e., cost-per-mille, cost-per-click, and click-through rate).
Julkaisija
ACMEmojulkaisun ISBN
979-8-4007-0595-3Konferenssi
ACM Conference on Hypertext and Social MediaKuuluu julkaisuun
HT '24 : Proceedings of the 35th ACM Conference on Hypertext and Social MediaJulkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/242572637
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Kauppakorkeakoulu [1381]
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
The representation of Sámi people on Finnish and Norwegian tourism websites in English
Lindholm, Maiju (2014)Tutkielman tarkoituksena oli selvittää, minkälaisia representaatioita saamelaisista rakennetaan norjalaisessa sekä suomalaisessa matkailumarkkinoinnissa englanniksi. Aineistona oli yksi kunkin maan virallisen matkailumar ... -
Musiikkimarkkinoinnin toteutuksen keinoja ja sovelluksia 2020-luvun sosiaalisessa mediassa
Pellinen, Teemu (2024)Musiikkimarkkinointi ja sen toteutus on monta vuotta ollut sidoksissa vallitsevaan teknologiaan ja trendeihin, ja pyrkinyt näyttäytymään alati relevanttina maailmanlaajuisessa kulttuurimaisemassa. Nykyaikainen globalisaatio, ... -
Examining the effects online targeting has on consumers' purchase decisions
Hiirsalmi, Sami (2020)Yritykset ja markkinoijat mittaavat markkinointitoimenpiteitänsä online- kanavissa päivittäin. Samanaikaisesti, toimiala on nuori ja empiiristä tutkimusta online-markkinoinnin vaikutuksista kuluttajien päätöksiin on vähän. ... -
How to Engage Customers on TikTok?
Wahid, Risqo; Karjaluoto, Heikki; Taiminen, Kimmo (Association for Information Systems, 2022)This research investigates the effects of marketer-generated content (i.e., emotional and rational), sounds, and influencers on digital customer engagement (i.e., likes and shares) on TikTok. Data were collected from 10 ... -
Becoming TikTok Famous : Strategies for Global Brands to Engage Consumers in an Emerging Market
Wahid, Risqo; Karjaluoto, Heikki; Taiminen, Kimmo; Asiati, Diah Isnaini (SAGE Publications, 2023)This study examines the effects of content characteristics (i.e., informational and emotional characteristics), language, and nonverbal information on social media engagement (SME; i.e., likes, shares, and comments) in the ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.