University of Jyväskylä | JYX Digital Repository

  • English  | Give feedback |
    • suomi
    • English
 
  • Login
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  • JYX
  • Opinnäytteet
  • Pro gradu -tutkielmat
  • View Item
JYX > Opinnäytteet > Pro gradu -tutkielmat > View Item

Examining the effects online targeting has on consumers' purchase decisions

Thumbnail
View/Open
812.9 Kb

Downloads:  
Show download detailsHide download details  
Authors
Hiirsalmi, Sami
Date
2020
Discipline
MarkkinointiMarketing
Copyright
This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.

 
Yritykset ja markkinoijat mittaavat markkinointitoimenpiteitänsä online- kanavissa päivittäin. Samanaikaisesti, toimiala on nuori ja empiiristä tutkimusta online-markkinoinnin vaikutuksista kuluttajien päätöksiin on vähän. Tämän lisäksi, on vain vähän tietoa, miten online-markkinointi vaikuttaa kuluttajien päätöksiin muualla kuin verkossa. Edellä mainittujen asioiden takia online-mainonnan kohdentamisen vaikutusten tutkiminen kuluttajien ostopäätöksiin on ajankohtainen ja tärkeä aihe tutkia. Tutkimuksen empiirinen tapaustutkimus luo ymmärrystä tutkittavasta aiheesta ja tarjoaa toimialalle viimeisimmän tiedon online-mainonnan kohdentamisen vaikutuksista. Tämän tutkimuksen tavoitteena on tutkia online-mainonnan kohdentamisen vaikutuksia kuluttajien ostopäätöksiin. Tapaustutkimus tarjoaa analyysin eri näkökulmista kvantitatiivisen datan avulla; kohderyhmäanalyysejä, monikanavaisen markkinoinnin vaikutusten ymmärrystä ja tuloksia viestille altistumisen vaikutuksista. Edellä mainittujen kokonaisuuksien tutkiminen verkossa ja kivijalassa tarjoaa uutta tietoa olemassa olevaan tutkimukseen todistamalla, että online-mainonnan kohdentaminen perustuen kuluttajien käyttäytymiseen ja preferensseihin kasvattaa ostoa kuluttajien altistuessa markkinointiviestille sähköpostissa ja sosiaalisessa mediassa. Tämän tutkimuksen tulokset osoittavat online-mainonnan kohdentamisen perustuen kuluttajien preferensseihin ja käyttäytymiseen tuottavan suuremman myynnin. Markkinointiviestille altistumisella sähköpostissa ja sosiaalisessa mediassa on merkittävä vaikutus. Tulokset osoittavat, että monikanavaisuudella on vain osittainen ostopäätöstä tehostava vaikutus. Lisäksi, löydökset kuluttajien eri elinvaiheiden välisistä tuloksista osoittavat kohdentamisella perustuen kuluttajien preferensseihin ja käyttäytymiseen olevan suuri potentiaali. ...
 
Online marketing measurement can be seen a day-to-day procedure for marketers and companies. At the same time, the industry is still young and there is indeed room for empirical research to understand the actual effects online marketing has on consumers. In addition, there is little knowledge on measuring offline behavior such as purchasing resulting from online marketing. Thus, examining how online targeting affects consumers’ purchase decisions is a current and important research topic. The empirical case study sheds light on online targeting and provides the industry with understanding of whether targeting based on consumers’ preferences enhances purchase behavior. The objective of this research is to examine how online targeting influences consumers’ purchase decisions. The empirical case study setting enables analysis from multiple perspectives with quantitative data; target group analyses, measuring multi-channel effects, and determining whether marketing message exposure has an influence on purchase behavior. Examining all of the aforementioned in the online and offline context contributes to existing research by providing results that online targeting based on consumers’ behavior and preferences increases sales when consumers are exposed to the marketing message in email and social media. The results of this study indicate targeting based on consumers’ preferences and behavior increases sales. In addition, there is a significant added sales effect when consumers are exposed to the marketing message in email and social media. The results from exposure to the message in multiple channels enhance only partly purchase decision. Moreover, results of consumers in different life stages support the findings of increased potential in online targeting when it is based on consumers’ preferences and behavior. ...
 
Keywords
Online targeting online advertising purchase behavior purchase decision digital marketing email marketing social media marketing Online-kohdentaminen digitaalinen markkinointi ostokäyttäytyminen verkkomainonta sosiaalinen media ostaminen mainonta markkinointi buying behaviour social media purchasing advertising marketing
URI

http://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-202003172425

Metadata
Show full item record
Collections
  • Pro gradu -tutkielmat [24542]

Related items

Showing items with similar title or keywords.

  • Building a personal political brand using Facebook and Instagram advertising 

    Puomisto, Tommi (2020)
    Tämän pro gradu -työn tavoite on lisätä ymmärrystä maksullisen Facebook- ja Instagram- mainonnan roolista henkilökohtaisen poliittisen brändin rakentamisessa brändin omistajan ja sisäisten sidosryhmien näkökulmasta ja täten ...
  • Creating entrepreneurial opportunities : interpretative research about role of POP Advertising Displays in customer purchase decision making 

    Jesensky, Daniel (University of Jyväskylä, 2013)
  • Hope You’re Not Totally Commercial! : Toward a Better Understanding of Advertising Recognition's Impact on Influencer Marketing Effectiveness 

    Sundermann, Gerrit; Munnukka, Juha (SAGE Publications, 2022)
    Social media influencers (SMIs) have become an effective channel for reaching targeted customers. The present study explores the influence process of advertising recognition on consumer responses in the SMI marketing ...
  • Digital advertising around paid spaces, e-advertising industry’s revenue engine : A review and research agenda 

    Aslam, Bilal; Karjaluoto, Heikki (Pergamon Press, 2017)
    We develop and describe a framework for research in a particular segment of digital advertising. Internet Advertising Paid Slots and Spaces (IAPS) is a neologism and work almost like a stock exchange for buying and selling ...
  • 'You really are a great big sister’ : parasocial relationships, credibility, and the moderating role of audience comments in influencer marketing 

    Reinikainen, Hanna; Munnukka, Juha; Maity, Devdeep; Luoma-aho, Vilma (Taylor & Francis, 2020)
    This study examines the moderating role of audience comments in influencer marketing. A YouTube vlog entry by a social media influencer featuring the endorsement of a brand was studied, and an experimental design featuring ...
  • Browse materials
  • Browse materials
  • Articles
  • Conferences and seminars
  • Electronic books
  • Historical maps
  • Journals
  • Tunes and musical notes
  • Photographs
  • Presentations and posters
  • Publication series
  • Research reports
  • Research data
  • Study materials
  • Theses

Browse

All of JYXCollection listBy Issue DateAuthorsSubjectsPublished inDepartmentDiscipline

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics
  • How to publish in JYX?
  • Self-archiving
  • Publish Your Thesis Online
  • Publishing Your Dissertation
  • Publication services

Open Science at the JYU
 
Data Protection Description

Accessibility Statement

Unless otherwise specified, publicly available JYX metadata (excluding abstracts) may be freely reused under the CC0 waiver.
Open Science Centre