Social composition of comprehensive schools and the production of differences in educational achievement
Volanen, M. V. (2011). Social composition of comprehensive schools and the production of differences in educational achievement. In L. Alanen, & M. Siisiäinen (Eds.), Fields and capitals : constructing local life (pp. 63-89). University of Jyväskylä, Finnish Institute for Educational Research. http://urn.fi/URN:ISBN:978-951-39-6097-1
Authors
Date
2011Copyright
© Authors and the Finnish Institute for Educational Research
Publisher
University of Jyväskylä, Finnish Institute for Educational ResearchParent publication ISBN
978-951-39-4421-6Is part of publication
Fields and capitals : constructing local life
Original source
http://urn.fi/URN:ISBN:978-951-39-6097-1Publication in research information system
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/20816576
Metadata
Show full item recordCollections
Additional information about funding
Resources, locality and life course project (Resurssit, paikallisuus ja elämänkulku) -tutkimushankeLicense
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
School differences and inequities in educational outcomes : PISA 2000 results of reading literacy in Finland
Malin, Antero (Jyväskylän yliopisto, Koulutuksen tutkimuslaitos, 2005) -
The Finnish success in Pisa - and some reasons behind it : Pisa 2000
Välijärvi, Jouni (University of Jyväskylä, Institute for Educational Research, 2002) -
Ecological Sustainability and Steering of Finnish Comprehensive Schools
Mykrä, Niina (Springer, 2023)With the climate catastrophe and biodiversity loss, our globe is facing enormous challenges: the basis of life on Earth is in danger. Eco-anxiety and global eco-social crises are also driving education to search for solutions ... -
Collaborative knowledge construction in authentic school contexts
Arvaja, Maarit (Jyväskylän yliopisto, Koulutuksen tutkimuslaitos, 2005) -
Koulutus ja yhteiskuntaluokka
Kalalahti, Mira; Silvennoinen, Heikki; Varjo, Janne; Vilkman, Minna (Tampere University Press, 2023)Yhteiskuntaluokka ja koulutusinstituutio kytkeytyvät monin tavoin toisiinsa. Yhtäältä koulutus oli alusta alkaen ylempien yhteiskuntaluokkien vallan ja etuoikeuksien legitimoija ja toisaalta alempiin yhteiskuntaluokkiin ...