The Role of Multilingualism and Multiculturalism in English Classes as Envisioned by Student Teachers in Finland
Kalaja, P., & Mäntylä, K. (2025). The Role of Multilingualism and Multiculturalism in English Classes as Envisioned by Student Teachers in Finland. In P. Kalaja, & S. Melo-Pfeifer (Eds.), Visualising Language Students and Teachers as Multilinguals : Advancing Social Justice in Education (pp. 241-261). Multilingual Matters. Bilingual Education and Bilingualism, 147. https://doi.org/10.21832/9781800412101-014
Julkaistu sarjassa
Bilingual Education and BilingualismPäivämäärä
2025Tekijänoikeudet
© 2024 the Authors
Julkaisija
Multilingual MattersEmojulkaisun ISBN
978-1-80041-651-2Kuuluu julkaisuun
Visualising Language Students and Teachers as Multilinguals : Advancing Social Justice in EducationJulkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/243380408
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Multilingualism in First- Year Student Teachers’ Visualisations of Their Professional Futures in Finland and Brazil
Ruohotie-Lyhty, Maria; Camargo Aragão, Rodrigo; Pitkänen-Huhta, Anne (Multilingual Matters, 2025) -
Schoolscapes in Multicultural Centers in Finland : How Staff Members Perceive Multilingualism
Ishimoto, Marino (2020)This study aims at exploring how multilingualism is represented in multicultural centers in Finland, and interpretations of these representations made by the staff members in multicultural centers through the lens of ... -
Multilingualism in Language Education : Examining the Outcomes in the Context of Finland
Pitkänen-Huhta Anne (Multilingual Matters, 2021) -
Multilingual Pedagogies for Anticolonial TESOL? An Analysis of Pre-service Teachers’ Voices from Finland
Ennser-Kananen, Johanna; Iikkanen, Päivi; Skinnari, Kristiina (Springer, 2023)In this chapter, we bring together critical perspectives on the position of English in Finnish society and in the world with data and experiences from a Finnish teacher education context. We show how pre-service English ... -
Future Teachers’ Attitudes on Language Use: Perceived Linguistic Identities of English Teacher students
Talsi, Iiro (2022)Tämän tutkimuksen tavoitteena on hahmottaa, millaisina englannin kielen opettajaksi opiskelevat opiskelijat näkevät omat kielelliset identiteettinsä, sekä miten he kokevat kielenopetuksen vaikuttaneen heidän kielellisen ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.