Holhoukseen julistamisen perusteista noin 1600-
Roiko-Jokela, H. (1999). Holhoukseen julistamisen perusteista noin 1600-. In H. Roiko-Jokela (Ed.), Vanhuus, vaivat ja erilaiset (pp. 179-190). Kopijyvä Oy. Jyväskylän historiallinen arkisto, 4. http://urn.fi/URN:ISBN:978-951-39-9098-5
Julkaistu sarjassa
Jyväskylän historiallinen arkistoToimittajat
Päivämäärä
1999Tekijänoikeudet
© kirjoittajat
Artikkelin tehtävä on pohtia holhoukseen julistamisen perusteita ja lähtökohtia: yhteiskunnan jäsenilleen asettamia kriteerejä, niistä poikkeavien oikeudellista tilannetta, perheen ja suvun oikeuksia ja asemaa sekä syitä, jotka ovat nousseet keskeisiksi holhoukseen julistamisessa. Artikkelissa keskitytään tarkastelemaan täysi-ikäisten julistamista holhoukseen. Artikkelissa sivuutetaan myös alueelliset (läänit, tuomiokunnat, kunnat) erot, koska niiden tarkempi analysointi edellyttäämm. lukujen/tietojen suhteuttamista alueellisiin väkilukutietoihin.
Julkaisija
Kopijyvä OyEmojulkaisun ISBN
952-5092-14-3Kuuluu julkaisuun
Vanhuus, vaivat ja erilaisetISSN Hae Julkaisufoorumista
1239-8683Asiasanat
Alkuperäislähde
http://urn.fi/URN:ISBN:978-951-39-9098-5Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/21373293
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Lev Vygotskin ihmiskäsityksen perusteista
Kaján, Anna-Mari (2013)Tutkimuksen tehtävänä on selvittää kasvatuspsykologi ja filosofi Lev Vygotskin ihmiskäsityksen filosofisia perusteita ja sen keskeisiä piirteitä. Lisäksi tavoitteena on esitellä hänen tuotantonsa loppuvaiheen kehitystä ja ... -
Oboensoiton harjoittelun fysiologisista perusteista
Ingman, Laura (2005) -
Ansaittu todellisuus : kvasi-realistisen position luonteesta, perusteista ja mahdollisuuksista
Saarela, Ville (2007) -
Jatkuvan oppimisen reformi poliittisena päämääränä : analyysi Opetus- ja kulttuuriministeriön jatkuvan oppimisen kehittämishankkeen perusteista
Kallinen, Mirja (2020)Jatkuva oppiminen on yleisesti hyväksytty koulutusta, ihmisten toimintaa ja identiteetin rakentamista ohjaavaksi periaatteeksi. Se on asetettu koulutuspoliittiseksi päämääräksi niin Euroopan unionin tasolla kuin kansallisesti ... -
Tunteiden ja tavoitteiden tulkki : kriittinen diskurssianalyysi Perusopetuksen opetussuunnitelman perusteista oppilaanohjauksen osalta
Manka, Marjut (2015)Suomessa ohjauskoulutuksen perustana käytettävä kirjallisuus esittää ohjaustyön ohjattavan elämään liittyvien ongelmien ratkaisemisena yhteistyössä ohjaajan kanssa. Peruskoulussa toteutettava oppilaanohjaus kuitenkin saa ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.