Praxis of game writing and narrative design: interview material
Pelikäsikirjoittamisen ja narratiivisen suunnittelun käytännöt: haastatteluaineisto
Poikela, Jasmine. Praxis of game writing and narrative design: interview material. V. 14.8.2024. University of Jyväskylä. 10.17011/jyx/dataset/96691
Tekijät
Päivämäärä
2024Pääsyrajoitukset
Restricted use due to personal information protection. You can still contact author to ask for a copy of the material.
Tekijänoikeudet
Poikela, Jasmine
Haastatteluaineisto koostuu eurooppalaisten pelikäsikirjoittajien ja narratiivisten suunnittelijoiden (N=10) asiantuntijahaastatteluista. Aineistonkeruumenetelmänä on käytetty teemahaastattelua. Aineistonkeruu alkoi 21. lokakuuta 2023 ja päättyi 11. kesäkuuta 2024. Haastatteluaineistossa käsitellään muun muassa kysymyksiä, mitä eroa on pelikäsikirjoittamisella ja narratiivisella suunnittelulla, miten yritykset käyttävät pelisuunnittelussa ja tuotannossa hyödyksi pelikäsikirjoittamista ja narratiivista suunnittelua, miten pelikäsikirjoittamisella ja narratiivisella suunnittelulla implementoidaan peliin narratiivisia elementtejä, mitä ohjelmistoja yritykset käyttävät pelikäsikirjoittamisessa ja narratiivisessa suunnittelussa sekä minkälaisia muotoja pelikäsikirjoitus ja narratiivinen suunnittelu ottavat pelikehityksessä. Interview material consists of European game writers' and narrative designers' (N=10) expert interviews. Semi-structured interviews were used as a data collection method. The data collection started on the October 21, 2023 and finished June 11, 2024. The interview material deals with questions, e.g., what is the difference between game writing and narrative design, how companies use game writing and narrative design in game design and development processes, how game writing and narrative design are used when implementing narrative elements in the game, what software companies use for game writing and narrative design, and what forms the game writing and narrative design take in game development.
Julkaisija
University of JyväskyläAsiasanat
Aineisto tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/ResearchDataset/159304809
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Tutkimusdata [277]
Rahoittaja(t)
Emil Aaltonen Foundation; Emil Aaltosen Säätiö srLisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
The game of developing a game : hobbyist game developers as playful entrepreneurs in the Apple App Store
Pietilä, Irmeli (University of Jyväskylä, 2015) -
Pelimekaniikkojen kehitys Super Mario-pelien välillä
Lauri, Tiina (2018)Tässä tutkimuksessa käsitellään erilaisia pelimekaniikkoja kirjallisuuskatsauksen muodossa. Tarkoituksena on selvittää miten ja miksi videopelimekaniikat ovat kehittyneet vuosien varrella yksinkertaisista toiminnoista ... -
GAMEHIGHED Initial Report : Output 1: Initial Research & Analysis Report. Higher-ed Programmes for Careers in Game Design & Development (2019–2022)
Çatak, Güven; Bostan, Barbaros; Aker, Çakır; Akan, Ecehan; Gemrot, Jakub; Kolek, Lukáš; Barák, Pavel; Jehličková, Lucie; Arjoranta, Jonne; Karhulahti, Matti; Koskimaa, Raine; Lakanen, Antti-Jussi; Varsaluoma, Jukka; Välisalo, Tanja; Mochocki, Michał; Chmielewski, Krzysztof; Schreiber, Paweł (Kazimierz Wielki University, 2020) -
Käyttäjädatan koonti ja hyödyntäminen ohjelmisto- ja pelinkehityksessä
Toivanen, Vilma (2018)Teknologisen kehityksen ansiosta käyttäjistä alkaa syntyä monipuolista dataa lähes kaikista heidän toiminnoistaan ohjelmistojen sekä digitaalisten pelien käytön myötä. Digitaaliset pelit muodostavat nykyään merkittävän ... -
The Clip Approach : A Visual Methodology to Support the (Re)Construction of Life Narratives
Talsi, Riikka; Laitila, Aarno; Joensuu, Timo; Saarinen, Esa (SAGE Publications, 2021)Major life changes may cause an autobiographical rupture and a need to work on one’s narrative identity. This article introduces a new qualitative interview methodology originally developed to facilitate 10 prostate cancer ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.