dc.contributor.advisor | Vuorinen, Jukka | |
dc.contributor.author | Lähteinen, Joni | |
dc.date.accessioned | 2024-06-28T06:08:33Z | |
dc.date.available | 2024-06-28T06:08:33Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/96218 | |
dc.description.abstract | Digitalisaatio on muokannut merkittävästi ihmisten toimintaa, markkinointia ja
sitä kautta pk-yritysten liiketoimintaympäristöä. Pysyäkseen kilpailukykyisenä
tulee markkinointisuunnitelmaan sisällyttää perinteisen markkinoinnin lisäksi
myös digitaalisen markkinoinnin toimenpiteitä. Tässä kandidaatintutkielmassa
tutkitaan digitaalisten markkinointityökalujen käyttöönottoon ja hyödyntämiseen liittyviä tekijöitä pk-yrityksissä ja sitä, millaisia haasteita tähän voi liittyä.
Digitaalisen markkinoinnin keskeiset käsitteet esitellään ja markkinointiteknologioita ja -työkaluja tarkastellaan sekä arvioidaan niiden hyötyjä ja haittoja.
Lopuksi käsitellään sitä, miten pk-yritykset hyödyntävät digitaalisen markkinoinnin työkaluja, mikä vaikuttaa niiden käyttöönottoon ja käyttöön sekä millaisia mahdollisuuksia ja haasteita niiden käyttöönottoon liittyy. Vaikka digitaalisen markkinoinnin teknologioiden käyttöönotossa ja käytössä havaittiin olevan monia haasteita, kuten niiden vaikeakäyttöisyys, yrityksen resurssien puute ja epävarmuus niiden potentiaalista, ovat ne tutkimustulosten perusteella
hyödyllisiä pk-yrityksille muun muassa niiden kustannustehokkuuden ja vuorovaikutuksellisuuden takia. | fi |
dc.description.abstract | Digitalization has significantly transformed human activities, marketing, and
consequently the business environment of SMEs. To remain competitive, marketing plans must include not only traditional marketing actions but also digital
marketing measures. This bachelor's thesis investigates the factors related to the
adoption and utilization of digital marketing tools in SMEs and the challenges
that may arise. Key concepts of digital marketing are introduced, and marketing technologies and tools are examined and evaluated for their benefits and
drawbacks. Finally, the thesis addresses how SMEs utilize digital marketing
tools, what influences their adoption and utilization, and the opportunities and
challenges associated with their implementation. Although many challenges
were identified in the adoption and use of digital marketing technologies, such
as their complexity, lack of resources in the business, and uncertainty about
their potential, they are found to be beneficial for SMEs, particularly due to
their cost-effectiveness and interactivity. | en |
dc.format.extent | 31 | |
dc.language.iso | fi | |
dc.rights | In Copyright | en |
dc.subject.other | digitaalinen markkinointityökalu | |
dc.subject.other | teknologian omaksuminen | |
dc.subject.other | pk-yritys | |
dc.title | Digitaalisten markkinointityökalujen käyttöönotto ja hyödyntäminen pk-yrityksissä | |
dc.type | bachelor thesis | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:fi:jyu-202406285060 | |
dc.type.ontasot | Bachelor's thesis | en |
dc.type.ontasot | Kandidaatintyö | fi |
dc.contributor.tiedekunta | Informaatioteknologian tiedekunta | fi |
dc.contributor.tiedekunta | Faculty of Information Technology | en |
dc.contributor.laitos | Informaatioteknologia | fi |
dc.contributor.laitos | Information Technology | en |
dc.contributor.yliopisto | Jyväskylän yliopisto | fi |
dc.contributor.yliopisto | University of Jyväskylä | en |
dc.contributor.oppiaine | Tietojärjestelmätiede | fi |
dc.contributor.oppiaine | Information Systems Science | en |
dc.type.coar | http://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f | |
dc.rights.accesslevel | openAccess | |
dc.type.publication | bachelorThesis | |
dc.contributor.oppiainekoodi | 601 | |
dc.subject.yso | digitaalinen markkinointi | |
dc.subject.yso | pienet ja keskisuuret yritykset | |
dc.subject.yso | digitalisaatio | |
dc.rights.url | https://rightsstatements.org/page/InC/1.0/ | |