Show simple item record

dc.contributor.advisorSaksa, Tytti
dc.contributor.authorNykänen, Otto
dc.date.accessioned2024-06-11T07:42:02Z
dc.date.available2024-06-11T07:42:02Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/95732
dc.description.abstractTämä tutkimus käsittelee koneoppimiseen perustuvan proseduraalisen generaation (PCGML) hyödyntämistä peliympäristöjen tuotannossa. PCGML on proseduraalisen generaation muoto, jossa sisältöä tuotetaan hyödyntämällä koneoppimismenetelmiä. Tutkimuksessa analysoidaan PCGML:ään liittyvää viimeaikaista tutkimusta kirjallisuuskartoituksen muodossa. Tutkimuksessa selvitetään miten PCGML:ää on hyödynnetty peliympäristöjen tuotannossa, millaisia hyötyjä PCGML tarjoaa ja millaisia haasteita PCGML:n viimeaikaisessa tutkimuksessa on löytynyt.fi
dc.description.abstractThis research explores the use of Procedural Content Generation via Machine Learning (PCGML) in creation of game environments. PCGML is a method of Procedural Content Generation (PCG) where content is generated using machine learning methods. Literature review is used as the main research method to survey recent academic research related to PCGML. This research attempts to find out how PCGML has been applied to generation of game environments, what benefits PCGML has been found to have and how researchers have addressed the challenges related to PCGML.en
dc.format.extent24
dc.language.isofi
dc.subject.otherproseduraalinen generaatio
dc.subject.otherkoneoppimiseen perustuva proseduraalinen generaatio
dc.subject.otherPCG
dc.subject.otherPCGML
dc.titleKoneoppimiseen perustuva proseduraalinen generaatio peliympäristöjen tuotannossa
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202406114500
dc.type.ontasotBachelor's thesisen
dc.type.ontasotKandidaatintyöfi
dc.contributor.tiedekuntaInformaatioteknologian tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Information Technologyen
dc.contributor.laitosInformaatioteknologiafi
dc.contributor.laitosInformation Technologyen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineTietotekniikkafi
dc.contributor.oppiaineMathematical Information Technologyen
dc.rights.copyrightJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rights.copyrightThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.contributor.oppiainekoodi602
dc.subject.ysokoneoppiminen
dc.subject.ysopelit


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record