English songs in support of the linguistic development of elementary students in Finland
In this thesis, I will discuss how music supports language learning in elementary school students, specifically learning English as a second language in Finland. I will discuss a child’s development and how language learning relates to that, music’s potential as a pedagogical tool in
language education, and how the aforementioned is recognized in the national primary education curriculum. This thesis is a literature review, in which I will review previous research, articles, and books on the topic.
Music enhances learning and it is relevant to discuss music’s potential in support of language
learning. I will discuss features of speech that are shared by music and language and how that relates to singing and language learning. The focus of the thesis is on primary school students' language learning; however, a child’s development in relation to language learning is an essential concept to understand as a teacher, and therefore, I will discuss development from birth to
school age. The national primary education curriculum is an integral part of education in Finland and, therefore, I will discuss it.
Research has shown that music supports language learning, specifically spoken communication. Singing improves the features of speech, which are rhythm, intonation, and stress. In addition,
through music, language learners can gain the courage to express themselves. Music has a wide potential to enhance learning in many ways. Nevertheless, the national primary education curriculum has very little mention or encouragement to use music in language education. I propose more research to be done on the topic because this topic has relevance currently due to the internalization of the world.
...
Asiasanat
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Kandidaatintutkielmat [5362]
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Friend or foe? : attitudes to and beliefs about English in Finland expressed by Finnish as a second language learners
Malessa, Eva (2011)Tutkin pro gradu -työssäni S2-oppijoiden käsityksiä englannin kielen käytöstä ja asemasta Suomessa. Aiemmat tutkimukset englannin kielen käytöstä ja asemasta Suomessa ovat keskittyneet suomalaisten äidinkielenpuhujien ... -
The role of English-language music in informal learning of English
Ala-Kyyny, Jenni (2012)Tässä tutkielmassa tarkasteltiin englanninkielisen musiikin yhteyttä englannin kielen oppimiseen. Englannin kielen leviäminen maailmanlaajuisesti näkyy voimakkaasti myös populaarikulttuurissa. Erityisesti nuoret ... -
Foreign language anxiety toward the English language among Finnish primary school third and fourth grade students
Pulkkinen, Ella (2024)Kun ahdistus vierasta kieltä kohtaan tulee esiin oppimistilanteissa, puhutaan ilmiöstä nimeltä vieraan kielen kieliahdistus. Kieliahdistus ilmenee jokaisella oppijalla yksilöllisesti, mutta aiemmat tutkimukset aiheesta ... -
“We have a lot of tools, but the soil is not good enough” : reasons Behind the Differences in English Language Skills in Finland and South Korea
Mikkonen, Pinja (2022)Suomi ja Etelä-Korea ovat molemmat usein erinäisten oppimistuloksia mittaavien tutkimusten (esim. PISA) kärkikastissa. Kuitenkin Education Firstin organisoimassa English Proficiency Index -testissä Suomi on kymmenen parhaan ... -
"It's not enough to know the theory if you can't play the instrument" : English teacher students' views on teaching English in Finland
Oksanen, Salla (2017)Tämän pro gradu –tutkielman tarkoituksena on tarkastella englannin opettajaopiskelijoiden näkemyksiä englannin opettamisen tapoja ja tavoitteita. Kielen opettamista säädetään ja määritellään kansallisissa opetussuunnitelmissa, ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.