Show simple item record

dc.contributor.authorHerrala, Mirella
dc.date.accessioned2024-05-13T05:03:48Z
dc.date.available2024-05-13T05:03:48Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/94778
dc.description.abstractSosiaalisen median sekä teknologian kasvun myötä tehdyt tutkimukset ovat rohkaisseet opettajia puhelinten käytöstä koulun sisäisissä oppimistilanteissa ja koulun ulkopuolella. Puhelinten ajatellaan olevan erityisen hyödyllisiä sanaston ja lausumisen oppimisessa. Sosiaalinen media voi lisäksi motivoida kielenoppimista tarjoamalla mahdollisuuksia kommunikoida muiden kielenoppijoiden kanssa. Instagramin käytöstä kielenoppimisen välineenä on tehty aiempia tutkimuksia, mutta ei juurikaan Suomessa. Lisäksi monet kokemuksiin ja mielipiteisiin liittyvät tutkimukset ovat keskittyneet muiden alojen opiskelijoihin, eikä niinkään kieltenopiskelijoihin. Tämä tutkielma käsittelee Instagramin käyttöä kielenoppimisessa. Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää englanninopiskelijoiden kokemuksia ja näkemyksiä Instagramin käyttämisestä englannin oppimisen välineenä. Tutkimus suoritettiin kertaluontoisena verkkokyselynä, johon osallistui 29 suomea äidinkielenään puhuvaa englannin pää- ja sivuaineopiskelijaa. Vastaukset analysoitiin määrällisesti sekä laadullisia sisällönanalyysin menetelmiä käyttäen. Tulokset osoittavat, että englanninopiskelijat seuraavat pääosin englanninkielisiä vaikuttajia tai brändejä sekä käyttävät usein englantia kommunikoidessa muiden kanssa. Noin puolet vastaajista oli sitä mieltä, että Instagram on ollut heille tärkeä väline englannin oppimisessa. Suurimmalla osalla vastaajista oli positiivisia näkemyksiä Instagramista englannin oppimisen välineenä, vaikka moni ajatteli alustan tuottavan vaikeuksia uusille kielenoppijoille. Mahdollisiksi haittapuoliksi esitettiin alustalla esiintyvä informaali kielenkäyttö, jonka vuoksi kielenoppijat saattavat oppia lauserakenteita ja sanamuotoja väärin. Tutkimuksen tuloksista on hyötyä esimerkiksi kielenoppijoille, jotka haluavat kehittää kielitaitoaan informaaleissa ja luonnollisissa ympäristöissä. Lisäksi tulokset antavat tietoa sosiaalisen median hyödyistä opettajille ja vanhemmille.fi
dc.format.extent33
dc.language.isoen
dc.subject.othermobile-assisted language learning
dc.subject.otherMALL
dc.titleThe experiences and attitudes of English students regarding the use of Instagram as a language learning tool
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202405133549
dc.type.ontasotBachelor's thesisen
dc.type.ontasotKandidaatintyöfi
dc.contributor.tiedekuntaHumanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Humanities and Social Sciencesen
dc.contributor.laitosKieli- ja viestintätieteiden laitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Language and Communication Studiesen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineEnglannin kielifi
dc.contributor.oppiaineEnglishen
dc.rights.copyrightJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rights.copyrightThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.contributor.oppiainekoodi301
dc.subject.ysokokemukset
dc.subject.ysoenglannin kieli
dc.subject.ysoInstagram
dc.subject.ysooppiminen
dc.subject.ysososiaalinen media
dc.subject.ysokielen oppiminen
dc.subject.ysotietokoneavusteinen oppiminen
dc.subject.ysoasenteet
dc.subject.ysoexperiences (knowledge)
dc.subject.ysoEnglish language
dc.subject.ysoInstagram
dc.subject.ysolearning
dc.subject.ysosocial media
dc.subject.ysolanguage learning
dc.subject.ysocomputer-assisted learning
dc.subject.ysoattitudes


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record