dc.contributor.advisor | Höylä, Helena | |
dc.contributor.author | Honkanen, Hanna | |
dc.date.accessioned | 2024-03-18T06:33:07Z | |
dc.date.available | 2024-03-18T06:33:07Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/93955 | |
dc.description.abstract | Videopeliharrastukset ovat suuressa suosiossa kaikenikäisten kesken. Opetuksessa hyödynnetään
usein opetuskäyttöön tehtyjä pelejä, kuten Kahoot!ia, mutta myös kaupallisia pelejä voidaan
käyttää kielenoppimisen tukena. Videopelien on tutkittu auttavan kielenoppimisessa
informaalisti, eli koulun ulkopuolella, esimerkiksi lisäämällä motivaatiota oppia.
Tutkielman tarkoituksena on selvittää videopelien käytön mahdollisuuksista kielenopetuksessa ja
-oppimisessa. Tutkimusta varten koehenkilöt pelasivat viihteellistä digitaalista Blather ’Round -
peliä, joka on yksi Jackbox Party Pack 7 peleistä, ja vastasivat haastattelukysymyksiin
pelikokemuksen pohjalta.
Tutkimukseen osallistui 6 yliopisto-opiskelijaa. Tutkimuksen analyysi suoritettiin laadullisen
sisällönanalyysin menetelmin. Tutkimukseen osallistujien mukaan peliä voisi mahdollisesti
käyttää kielenoppimisen apuna esimerkiksi hauskana osana opetusta ja oppituntia esimerkiksi
yläkouluikäisille. | fi |
dc.format.extent | 21 | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | In Copyright | en |
dc.subject.other | computer-assisted language learning | |
dc.subject.other | digital game-based learning | |
dc.title | Video games in informal language learning : a learner perspective | |
dc.type | bachelor thesis | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:fi:jyu-202403182470 | |
dc.type.ontasot | Bachelor's thesis | en |
dc.type.ontasot | Kandidaatintyö | fi |
dc.contributor.tiedekunta | Humanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekunta | fi |
dc.contributor.tiedekunta | Faculty of Humanities and Social Sciences | en |
dc.contributor.laitos | Kieli- ja viestintätieteiden laitos | fi |
dc.contributor.laitos | Department of Language and Communication Studies | en |
dc.contributor.yliopisto | Jyväskylän yliopisto | fi |
dc.contributor.yliopisto | University of Jyväskylä | en |
dc.contributor.oppiaine | Englannin kieli | fi |
dc.contributor.oppiaine | English | en |
dc.type.coar | http://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f | |
dc.type.publication | bachelorThesis | |
dc.contributor.oppiainekoodi | 301 | |
dc.subject.yso | informaali oppiminen | |
dc.subject.yso | kielen oppiminen | |
dc.subject.yso | videopelit | |
dc.subject.yso | digitaaliset pelit | |
dc.subject.yso | englannin kieli | |
dc.subject.yso | oppiminen | |
dc.subject.yso | tietokoneavusteinen oppiminen | |
dc.subject.yso | kieli ja kielet | |
dc.subject.yso | informal learning | |
dc.subject.yso | language learning | |
dc.subject.yso | video games | |
dc.subject.yso | digital games | |
dc.subject.yso | English language | |
dc.subject.yso | learning | |
dc.subject.yso | computer-assisted learning | |
dc.subject.yso | languages | |
dc.rights.url | https://rightsstatements.org/page/InC/1.0/ | |