Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.advisorHöylä, Helena
dc.contributor.authorHonkanen, Hanna
dc.date.accessioned2024-03-18T06:33:07Z
dc.date.available2024-03-18T06:33:07Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/93955
dc.description.abstractVideopeliharrastukset ovat suuressa suosiossa kaikenikäisten kesken. Opetuksessa hyödynnetään usein opetuskäyttöön tehtyjä pelejä, kuten Kahoot!ia, mutta myös kaupallisia pelejä voidaan käyttää kielenoppimisen tukena. Videopelien on tutkittu auttavan kielenoppimisessa informaalisti, eli koulun ulkopuolella, esimerkiksi lisäämällä motivaatiota oppia. Tutkielman tarkoituksena on selvittää videopelien käytön mahdollisuuksista kielenopetuksessa ja -oppimisessa. Tutkimusta varten koehenkilöt pelasivat viihteellistä digitaalista Blather ’Round - peliä, joka on yksi Jackbox Party Pack 7 peleistä, ja vastasivat haastattelukysymyksiin pelikokemuksen pohjalta. Tutkimukseen osallistui 6 yliopisto-opiskelijaa. Tutkimuksen analyysi suoritettiin laadullisen sisällönanalyysin menetelmin. Tutkimukseen osallistujien mukaan peliä voisi mahdollisesti käyttää kielenoppimisen apuna esimerkiksi hauskana osana opetusta ja oppituntia esimerkiksi yläkouluikäisille.fi
dc.format.extent21
dc.language.isoen
dc.subject.othercomputer-assisted language learning
dc.subject.otherdigital game-based learning
dc.titleVideo games in informal language learning : a learner perspective
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202403182470
dc.type.ontasotBachelor's thesisen
dc.type.ontasotKandidaatintyöfi
dc.contributor.tiedekuntaHumanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Humanities and Social Sciencesen
dc.contributor.laitosKieli- ja viestintätieteiden laitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Language and Communication Studiesen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineEnglannin kielifi
dc.contributor.oppiaineEnglishen
dc.rights.copyrightJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rights.copyrightThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.contributor.oppiainekoodi301
dc.subject.ysoinformaali oppiminen
dc.subject.ysokielen oppiminen
dc.subject.ysovideopelit
dc.subject.ysodigitaaliset pelit
dc.subject.ysoenglannin kieli
dc.subject.ysooppiminen
dc.subject.ysotietokoneavusteinen oppiminen
dc.subject.ysokieli ja kielet
dc.subject.ysoinformal learning
dc.subject.ysolanguage learning
dc.subject.ysovideo games
dc.subject.ysodigital games
dc.subject.ysoEnglish language
dc.subject.ysolearning
dc.subject.ysocomputer-assisted learning
dc.subject.ysolanguages


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot