University of Jyväskylä | JYX Digital Repository

  • English  | Give feedback |
    • suomi
    • English
 
  • Login
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  • JYX
  • Julkaisusarjat
  • Kauppakorkeakoulu
  • Julkaisuja/Jyväskylän yliopiston kauppakorkeakoulu
  • View Item
JYX > Julkaisusarjat > Kauppakorkeakoulu > Julkaisuja/Jyväskylän yliopiston kauppakorkeakoulu > View Item

Digitaalisen markkinoinnin koulutusmalli pk-yrityksille

Thumbnail
View/Open
789.4 Kb

Downloads:  
Show download detailsHide download details  
Published in
Julkaisuja / Jyväskylän yliopiston kauppakorkeakoulu
Authors
Lipiäinen, Heini |
Karjaluoto, Heikki |
Hakola, Liinamaaria
Date
2013

 
Digitaalisten välineiden käyttö on tullut lähtemättömäksi osaksi ihmisten arkea, mikä on haastanut myös yritykset pohtimaan uusia keinoja tavoittaa nykypäivän digikanavissa viihtyvät asiakkaat. Nopea muutos perinteisistä kanavista digitaalisiin on asettanut pk-yritysten markkinointipäättäjät haasteen eteen. Keskisuomalaisten pk-yritysten digimarkkinointivalmiuksia parantamaan aloitettiin keväällä 2012 kaksivuotinen DimarK-hanke. Hankkeen toteuttivat Jyväskylän yliopiston kauppakorkeakoulu (JSBE) ja Jyväskylän ammattikorkeakoulu (JAMK) ja se on Keski-Suomen ELY-keskuksen ja EU:n sosiaalirahaston osarahoittama. Mukana oli myös 13 rahoittajayritystä, joiden digimarkkinointia tarkasteltiin, seurattiin ja kehitettiin. Hankkeessa kerättyjen kokemusten pohjalta kehitettiin digitaalisen markkinoinnin koulutusmalli. Tämän raportin tarkoitus on vetää yhteen hankkeen aikana opittuja asioita yritysten digimarkkinoinnista, yritysten markkinoinnin digitalisoitumisesta ja tässä auttamisesta. Raportin ensimmäisessä osassa kuvataan sitä, miten pk-yritykset käyttävät digimarkkinointia, miten ne ovat siitä hyötyneet ja miten pk-yritykset omaksuvat uusia digitaalisia välineitä osaksi markkinointiaan. Toisessa osassa kehitetään digitaalisen markkinoinnin koulutusmallia pk-yrityksille, esitellään DimarK-hankkeessa tehtyjä toimenpiteitä, yritysten kokemuksia toimenpiteistä ja koko konseptista sekä annetaan kehitysehdotuksia koulutusmallin paranneltua versiota varten. Raportin kolmannessa osassa vedetään yhteen aiemmissa luvuissa käsiteltyjä asioita ja esitetään digitaalisen markkinoinnin koulutusmalli. Malli ottaa kantaa siihen miten, miten pk-yritykset voisivat hyödyntää digimarkkinointia ja miten kouluttava taho voisi tässä auttaa. Digitaalisen markkinoinnin koulutusmalli soveltuu työkaluksi havainnollistamaan digimarkkinoinnin eri osa-alueiden käyttöä pk-yrityksissä. Tämä raportti on tarkoitettu niin pk-yritysten markkinointipäättäjille kuin tahoille, jotka järjestävät digimarkkinointiin liittyvää koulutusta pk-yrityksille sekä tietenkin muille aiheesta kiinnostuneille. ...
Publisher
Jyväskylän yliopiston kauppakorkeakoulu
ISBN
978-951-39-5536-6
ISSN Search the Publication Forum
1799-3059
Keywords
digimarkkinoinnin omaksuminen digimarkkinoinnin hyödyntäminen dimark pienet ja keskisuuret yritykset markkinointi digitaalinen markkinointi
URI

http://urn.fi/URN:ISBN:978-951-39-5536-6

Metadata
Show full item record
Collections
  • Julkaisuja/Jyväskylän yliopiston kauppakorkeakoulu [36]

Related items

Showing items with similar title or keywords.

  • Digitization of the communication and its implications for marketing 

    Lipiäinen, Heini (University of Jyväskylä, 2014)
  • Hakukoneoptimointi pk-yritysten markkinoinnin tehostamisessa 

    Koskimäki, Markus (2020)
    Hakukoneoptimointi kasvattaa jopa 110% verkkosivujen vierailijamäärää. Ha-kukoneoptimoinnin tekeminen yrityksen verkkosivuille on nykyään erittäin tärkeää, sillä sen avulla saa lisää potentiaalisia asiakkaita ...
  • Perspective of small enterprises : how web analytics are used by Finnish online retailers? 

    Pirinen, Esra (2018)
    Yritysten on tärkeää seurata ja ymmärtää asiakkaiden toimintaa verkossa, jotta osataan tehdä liiketoiminnan ja markkinoinnin kannalta hyödyllisiä päätöksiä. Erilaisten analytiikkatyökalujen avulla datan kerääminen ...
  • Agile logic for SaaS implementation : Capitalizing on marketing automation software in a start-up 

    Mero, Joel; Leinonen, Miira; Makkonen, Hannu; Karjaluoto, Heikki (Elsevier, 2022)
    The emergence of Software-as-a-Service (SaaS) has facilitated agile technology implementation that focuses on iterative adaptations via learning by doing rather than the realization of a predesigned implementation plan. ...
  • Sosiaalisen median markkinointi- ja viestintäratkaisujen omaksuminen pk-yrityksessä : yrityspäättäjän näkökulma 

    Karjula, Johannes (2015)
    Sosiaalisen median rooli suomalaisten yritysten markkinointikanavana on vahvasti kasvusuuntainen. Vuonna 2014 melkein puolet yrityksistä ilmoitti omistavan jonkinasteisen sosiaalisen median strategian. Markkinointiratkaisujen ...
  • Browse materials
  • Browse materials
  • Articles
  • Conferences and seminars
  • Electronic books
  • Historical maps
  • Journals
  • Tunes and musical notes
  • Photographs
  • Presentations and posters
  • Publication series
  • Research reports
  • Research data
  • Study materials
  • Theses

Browse

All of JYXCollection listBy Issue DateAuthorsSubjectsPublished inDepartmentDiscipline

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics
  • How to publish in JYX?
  • Self-archiving
  • Publish Your Thesis Online
  • Publishing Your Dissertation
  • Publication services

Open Science at the JYU
 
Data Protection Description

Accessibility Statement

Unless otherwise specified, publicly available JYX metadata (excluding abstracts) may be freely reused under the CC0 waiver.
Open Science Centre