Digital content marketing on social media along the B2B customer journey : The effect of timely content delivery on customer engagement
Salonen, A., Mero, J., Munnukka, J., Zimmer, M., & Karjaluoto, H. (2024). Digital content marketing on social media along the B2B customer journey : The effect of timely content delivery on customer engagement. Industrial Marketing Management, 118, 12-26. https://doi.org/10.1016/j.indmarman.2024.02.002
Julkaistu sarjassa
Industrial Marketing ManagementPäivämäärä
2024Tekijänoikeudet
© 2024 The Authors. Published by Elsevier Inc.
This study demonstrates the importance of content timeliness as a driver of engagement in business markets. Through an experimental approach, we show that if the customer is exposed to firm-generated content that he or she deems relevant in a particular journey stage, this leads to higher customer engagement with the selling firm and the content that it generates. We contribute to extant understanding of digital content marketing research in a B2B context by demonstrating that there are no universally correct sequences for presenting content to customers at different stages of the customer journey in order to systematically increase engagement. Instead, the findings suggest that the types of content customers prefer to see in different journey stages varies between individuals. For managers hoping to benefit from digital content marketing, we advocate further investments into technologies that improve the selling firm's ability to target content based on the customer's idiosyncratic use needs at different journey stages.
...
Julkaisija
ElsevierISSN Hae Julkaisufoorumista
0019-8501Asiasanat
Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/206993343
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Informaatioteknologian tiedekunta [2295]
- Kauppakorkeakoulu [1367]
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Business customers' attitudes toward social media marketing
Palojärvi, Terhi (2018)Tutkimuksen tarkoituksena on selvittää, kuinka markkinointia sosiaalisessa mediassa voidaan toteuttaa yritysten välisillä (business-to-business, b2b) -markkinoilla sekä miten potentiaalinen markkinointikanava sosiaalinen ... -
Digital content marketing in business markets : Activities, consequences, and contingencies along the customer journey
Terho, Harri; Mero, Joel; Siutla, Lotta; Jaakkola, Elina (Elsevier, 2022)Fundamental shifts in business-to-business (B2B) buying behavior make digital content marketing (DCM) a strategic priority for vendors, though firms struggle to achieve its full potential, as a customer-centric marketing ... -
Utilising marketing automation to support sales in digital business-to-business environment
Lampinen, Anna (2018)Muutaman viimeisen vuosikymmenen aikana business-to-business -yritykset ovat havainneet merkittäviä muutoksia toimintaympäristössään, jotka ovat seurausta digitalisaatiosta, internetistä sekä ostokäyttäytymisen muutoksesta. ... -
How to Engage Customers on TikTok?
Wahid, Risqo; Karjaluoto, Heikki; Taiminen, Kimmo (Association for Information Systems, 2022)This research investigates the effects of marketer-generated content (i.e., emotional and rational), sounds, and influencers on digital customer engagement (i.e., likes and shares) on TikTok. Data were collected from 10 ... -
Account-based marketing concept and process
Peuhkuri, Alvar (2021)Account-based markkinointi (kirjoittaja ehdottaa suomenkielistä termiä ”asiakasperusteinen markkinointi) on noussut viimeisten vuosien aikana kuumaksi ja paljon puhutuksi aiheeksi. Tietotekniikan sekä teknologian kehityksen ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.