Liikunnanopetuksessa paikalla, poissa, suorittaa itsenäisesti, vapautettu
Huovinen, T., Pikkupeura, V., & Lindeman, A. (2024). Liikunnanopetuksessa paikalla, poissa, suorittaa itsenäisesti, vapautettu. Liito : Liikunnan ja terveystiedon opettaja, 28(1), 9-11.
Julkaistu sarjassa
Liito : Liikunnan ja terveystiedon opettajaPäivämäärä
2024Tekijänoikeudet
© 2024 Liikunnan ja terveystiedon opettajat ry
Liikuntatunneille osallistumattomien oppilaiden määrästä ei ole olemassa tutkittua tietoa. Kuitenkin useimmat opettajat tietävät oppilaita, jotka ovat joko kokonaan poissa tunneilta tai sitten istuvat sivussa osallistumatta opetukseen. Mitä näiden oppilaiden kanssa pitäisi tehdä ja miten oppimisen tuki järjestää?
Julkaisija
Liikunnan ja terveystiedon opettajat ryISSN Hae Julkaisufoorumista
2242-0134Asiasanat
Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/207089717
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Liikuntatieteiden tiedekunta [3164]
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Koululiikuntaa kaikille!
Pikkupeura, Vilma; Lindeman, Anni; Huovinen, Terhi (Liikuntatieteellinen seura, 2023)Opettajat tarvitsevat osaamista liikunnan kolmiportaiseen tukeen ja soveltamiseen erilaisille liikkujille. Koululiikuntaa kaikille -täydennyskoulutus tarjoaa opettajille keinoja toteuttaa soveltavaa liikuntaa. -
Oppimisen tuki perusopetuksen liikunnassa
Pikkupeura, Vilma; Lindeman, Anni; Huovinen, Terhi (Liikunnan ja terveystiedon opettajat ry, 2024)Yhdenvertaisuus ja tasa-arvo ovat Suomen perusopetuksen kulmakiviä. Oppilaalla on oikeus saada koulunkäynnin ja oppimisen tukea heti tuen tarpeen ilmetessä. Tukea annetaan kolmiportaisen mallin mukaisesti. Yleinen tuki ... -
Liikunnanopettajien kokemuksia ja näkemyksiä oppilaan yksilöllisten tarpeiden huomioimisesta liikunnanopetuksessa
Kunnala, Oona (2020)Tämän pro gradu -tutkielman tarkoituksena oli selvittää, millaisia kokemuksia ja näkemyksiä liikunnanopettajilla on oppilaan yksilöllisten oppimisen tarpeiden huomioimisesta liikunnanopetuksessa. Tutkimuksen tavoitteena ... -
Arviointi edistämään oppimista : formatiivinen arviointi liikunnanopetuksessa
Norppa, Tommi; Palomäki, Sanna; Sääkslahti, Arja (Suomen ainedidaktinen tutkimusseura, 2023)Kansainvälisten tutkimusten mukaan liikunnanopettajien arviointisosaamisessa vaikuttaa olevan puutteita, sillä liikunnan arviointi ei usein ole luotettavaa eikä liikunnanopetuksessa täysin ymmärretä formatiivisen arvioinnin ... -
Palautteenanto liikunnanopetuksessa : palautteen piirteet, mittarin luotettavuus ja oppilaiden kokemukset palautteesta
Klinga, Eija-Kaisa (2020)Tämän opinnäytteen tarkoituksena oli perehtyä siihen, millaista palautetta opettajat antavat liikuntatunnilla, kuinka palautetta voidaan luotettavasti mitata ja miten oppilaat kokevat saamansa palautteen. Tutkimusaineisto ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.