Oppimisen tuki perusopetuksen liikunnassa
Pikkupeura, V., Lindeman, A., & Huovinen, T. (2024). Oppimisen tuki perusopetuksen liikunnassa. Liito : Liikunnan ja terveystiedon opettaja, 28(1), 6-8.
Julkaistu sarjassa
Liito : Liikunnan ja terveystiedon opettajaPäivämäärä
2024Tekijänoikeudet
© 2024 Liikunnan ja terveystiedon opettajat ry
Yhdenvertaisuus ja tasa-arvo ovat Suomen perusopetuksen kulmakiviä. Oppilaalla on oikeus saada koulunkäynnin ja oppimisen tukea heti tuen tarpeen ilmetessä. Tukea annetaan kolmiportaisen mallin mukaisesti. Yleinen tuki koskee kaikkia oppilaita ja tarkoittaa liikunnassa laadukasta pedagogiikkaa.
Julkaisija
Liikunnan ja terveystiedon opettajat ryISSN Hae Julkaisufoorumista
2242-0134Asiasanat
Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/207084426
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Liikuntatieteiden tiedekunta [2920]
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Liikunnanopetuksessa paikalla, poissa, suorittaa itsenäisesti, vapautettu
Huovinen, Terhi; Pikkupeura, Vilma; Lindeman, Anni (Liikunnan ja terveystiedon opettajat ry, 2024)Liikuntatunneille osallistumattomien oppilaiden määrästä ei ole olemassa tutkittua tietoa. Kuitenkin useimmat opettajat tietävät oppilaita, jotka ovat joko kokonaan poissa tunneilta tai sitten istuvat sivussa osallistumatta ... -
Koululiikuntaa kaikille!
Pikkupeura, Vilma; Lindeman, Anni; Huovinen, Terhi (Liikuntatieteellinen seura, 2023)Opettajat tarvitsevat osaamista liikunnan kolmiportaiseen tukeen ja soveltamiseen erilaisille liikkujille. Koululiikuntaa kaikille -täydennyskoulutus tarjoaa opettajille keinoja toteuttaa soveltavaa liikuntaa. -
Koulutuksen perusturva ja oppimisen tuki perusopetuksessa. Osaraportti 2, Tausta ja tulokset
Korkeakoski, Esko (Koulutuksen arviointineuvosto, 2005) -
Motorisen oppimisen vaikeudet tulee tunnistaa varhain
Asunta, Piritta (Liikuntatieteellinen seura, 2019)Heikot motoriset taidot ovat yhteydessä oppimisen, toiminnanohjauksen ja tarkkaavuuden ongelmiin ja lapsen fyysiseen, psyykkiseen ja sosiaaliseen hyvinvointiin. Varhaisella tuella voidaan vaikuttaa myönteisesti lapsen ... -
Oppimisen arvioinnin kuvaukset perusopetuksen vuosiluokkien 5–9 kolmiportaisen tuen asiakirjoissa
Värtö, Oskari (2021)Tämän tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää, miten oppimisen arviointia kuvataan 5.–9. luokilla opiskelevien oppilaiden kolmiportaisen tuen asiakirjoissa. Tutkimusaineisto koostui vuosina 2015–2019 kerätyistä kolmiportaisen ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.