Peruskoulun arvioinnin kehitystyössä ollaan vaikeiden valintojen äärellä
Ketonen, L. (2023, 3.10.2023). Peruskoulun arvioinnin kehitystyössä ollaan vaikeiden valintojen äärellä. JYUnity. https://jyunity.fi/ajattelijat/peruskoulun-arvioinnin-kehitystyossa-ollaan-vaikeiden-valintojen-aarella/
Published in
JYUnityAuthors
Date
2023Copyright
© Kirjoittaja, 2023
Arvioitavien tavoitteiden määrä on nykyisellään liian suuri, mutta kaikkia vaikeasti arvioitavia taitojakaan ei kannata jättää arvioinnista pois. Perinteinen kouluarviointi ei kannusta yhteistyöhön, luovuuteen tai virheistä oppimiseen, kirjoittaa yliopistonopettaja Laura Ketonen Jyväskylän yliopiston opettajankoulutuslaitokselta.
Publisher
Jyväskylän yliopistoISSN Search the Publication Forum
2736-8637Keywords
Original source
https://jyunity.fi/ajattelijat/peruskoulun-arvioinnin-kehitystyossa-ollaan-vaikeiden-valintojen-aarella/Publication in research information system
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/194920232
Metadata
Show full item recordCollections
License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
The Finnish success in Pisa - and some reasons behind it : Pisa 2000
Välijärvi, Jouni (University of Jyväskylä, Institute for Educational Research, 2002) -
Opettajien kokemuksia digitaalisista työkaluista arvioinnin apuna
Tyrväinen, Tytti (2018)Arviointia on tutkittu jo vuosikymmenten ajan. Tuoreena tutkimusaiheena 2000-luvulle tultaessa on ollut digitalisaation vaikutus arviointiin. Nykyisin arviointi on erottamaton osa koulun arkea. Tämän tutkimuksen tavoitteena ... -
Arviointia matkan varrella : luokanopettajien formatiivisen arvioinnin käytänteet
Koivula, Liisamaija (2021)Tämän tutkimuksen tarkoituksena oli tutkia alakoulun luokanopettajien käyttämiä formatiivisen arvioinnin käytänteitä. Tutkimustehtävänä oli tuottaa tietoa ja kasvattaa ymmärrystä formatiivisen arvioinnin monitahoisesta ... -
Opetussuunnitelma, oppikirjat ja oppimistulokset : seitsemännen luokan matematiikan osaaminen arvioitavana
Törnroos, Jukka (Jyväskylän yliopisto, 2004) -
Todistus arvioinnin tehtävien toteuttajana : oppilaiden ja opettajien ajatuksia nykyisistä todistuspohjista, niiden merkityksestä ja merkintätavoista
Lamminpelto, Riina; Saarinen, Johanna (2013)