Peruskoulun arvioinnin kehitystyössä ollaan vaikeiden valintojen äärellä
Ketonen, L. (2023, 3.10.2023). Peruskoulun arvioinnin kehitystyössä ollaan vaikeiden valintojen äärellä. JYUnity. https://jyunity.fi/ajattelijat/peruskoulun-arvioinnin-kehitystyossa-ollaan-vaikeiden-valintojen-aarella/
Julkaistu sarjassa
JYUnityTekijät
Päivämäärä
2023Tekijänoikeudet
© Kirjoittaja, 2023
Arvioitavien tavoitteiden määrä on nykyisellään liian suuri, mutta kaikkia vaikeasti arvioitavia taitojakaan ei kannata jättää arvioinnista pois. Perinteinen kouluarviointi ei kannusta yhteistyöhön, luovuuteen tai virheistä oppimiseen, kirjoittaa yliopistonopettaja Laura Ketonen Jyväskylän yliopiston opettajankoulutuslaitokselta.
Julkaisija
Jyväskylän yliopistoISSN Hae Julkaisufoorumista
2736-8637Asiasanat
Alkuperäislähde
https://jyunity.fi/ajattelijat/peruskoulun-arvioinnin-kehitystyossa-ollaan-vaikeiden-valintojen-aarella/Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/194920232
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
The Finnish success in Pisa - and some reasons behind it : Pisa 2000
Välijärvi, Jouni (University of Jyväskylä, Institute for Educational Research, 2002) -
Opettajien kokemuksia digitaalisista työkaluista arvioinnin apuna
Tyrväinen, Tytti (2018)Arviointia on tutkittu jo vuosikymmenten ajan. Tuoreena tutkimusaiheena 2000-luvulle tultaessa on ollut digitalisaation vaikutus arviointiin. Nykyisin arviointi on erottamaton osa koulun arkea. Tämän tutkimuksen tavoitteena ... -
Arviointia matkan varrella : luokanopettajien formatiivisen arvioinnin käytänteet
Koivula, Liisamaija (2021)Tämän tutkimuksen tarkoituksena oli tutkia alakoulun luokanopettajien käyttämiä formatiivisen arvioinnin käytänteitä. Tutkimustehtävänä oli tuottaa tietoa ja kasvattaa ymmärrystä formatiivisen arvioinnin monitahoisesta ... -
Opetussuunnitelma, oppikirjat ja oppimistulokset : seitsemännen luokan matematiikan osaaminen arvioitavana
Törnroos, Jukka (Jyväskylän yliopisto, 2004) -
Todistus arvioinnin tehtävien toteuttajana : oppilaiden ja opettajien ajatuksia nykyisistä todistuspohjista, niiden merkityksestä ja merkintätavoista
Lamminpelto, Riina; Saarinen, Johanna (2013)
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.