Bachelor’s thesis writing as an emotional process
Rantala-Lehtola, K., & Ruohotie-Lyhty, M. (2022). Bachelor’s thesis writing as an emotional process. Writing & Pedagogy, 14(1), 49-72. https://doi.org/10.1558/wap.21145
Julkaistu sarjassa
Writing & PedagogyPäivämäärä
2022Tekijänoikeudet
© Equinox Publishing Ltd.
This study explores the bachelor’s thesis writing process from the perspective of emotions by using a holistic, narrative approach to individual development. Emotions are analysed in interconnection with implicit conceptions about academic writing and about oneself as a writer. The process of academic writing is described as a movement where balancing positive and negative emotions is one part of academic multiliteracy. The data of the study include visual, textual, and interview data from different phases of the bachelor’s thesis process. In the analysis, four types of narratives of thesis writing are created: growth, survival, project, and conflict narratives. The study offers a holistic perspective to academic writing and provides writing instructors and students with ways to identify emotions and implicit beliefs related to writing processes.
Julkaisija
Equinox PublishingISSN Hae Julkaisufoorumista
1756-5839Asiasanat
Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/151011892
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
The master's thesis process, its challenges, and how to overcome them : an investigation of English Master's degree students' perceptions of their thesis process at the University of Jyväskylä
Mäki-Kuutti, Matias (2021)Maisterin tutkielma on yliopisto-opiskelijan tärkein opinnäyte, opintojen luonnollinen päätös, jossa esitellään opiskelijan hankkimia taitoja ja osaamista. Tässä tutkimuksessa käsitellään Jyväskylän Yliopiston Englannin ... -
Kirjoittamisen opetus yläkoulussa ja lukiossa : tapaustutkimus kirjoittamisen opettamisesta opetusharjoittelukoulussa lukuvuonna 2017-2018
Häyhä, Hilla (2018)Viime aikoina on keskusteltu paljon nuorten heikentyneestä luku- ja kirjoitustaidosta, jotka ennakoivat myöhempää menestystä opinnoissa ja työelämässä. Kirjoittamisen opetus koulussa on siis tärkeää nuorten tulevaisuuden kannalta. ... -
Uuden kirjoittamisen opetus : osallistavaa luovuutta verkossa
Kallionpää, Outi (University of Jyväskylä, 2017) -
Luokanopettajaopiskelijat tekstien tuottajina yhden yliopistovuoden aikana
Torvelainen, Päivi; Tarnanen, Mirja; Aalto, Eija; Hankala, Mari; Kainulainen, Johanna (Tampereen yliopisto, 2021)Tässä artikkelissa tarkastellaan luokanopettajaopiskelijoiden (n=54) kuvauksia tekstien tuottamisesta heidän ensimmäisen yliopistovuotensa aikana. Tutkimusaineistona olivat opiskelijoiden vastaukset lomakekyselyyn heidän ... -
Exploring pre-service teachersʼ and comprehensive school pupilsʼ understandings of literacies in digital environments
Hankala, Mari; Kankaanranta, Marja; Rousi, Rebekah; Mehtälä, Saana; Merjovaara, Olli (Scandinavian University Press / Universitetsforlaget AS, 2023)This study focuses on Finnish pre-service teachersʼ and comprehensive school pupilsʼ understandings of literacies in digital environments. The study included 181 participants: 38 pre-service teachers, 79 primary school ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.