Embodied scaffolding and kinaesthetic learning in Finnish Early Childhood Education
Kangas, J., Ukkonen-Mikkola, T., & Harju-Luukkainen, H. (2024). Embodied scaffolding and kinaesthetic learning in Finnish Early Childhood Education. In G. Barton, & S. Garvis (Eds.), Kinaesthetic Learning in Early Childhood : Exploring Theory and Practice for Educators (pp. 137-152). Routledge. https://doi.org/10.4324/9781003268772-10
Date
2024Access restrictions
Embargoed until: 2025-01-24Request copy from author
Copyright
© 2024 Taylor & Francis
The Finnish Early Childhood education and care (ECEC) is based on a holistic learning approach where children very often learn through pedagogical projects and continuous learning. In this context, learning is understood as playful, and it involves embodiment, emotions, communication, and movement through active agency. From these premises, the aim of this chapter is to create an overview of the kinaesthetic means of action and communication between teachers and children in Early Childhood education and care settings in Finland, through the concepts of learning as embodiment and action. With the help of systematic content analysis, we describe the core concepts and understanding of kinaesthetic, active and embodied learning. In order to give an overview of the pedagogical practices, with the help of a case study, we demonstrate how teachers in ECEC conceptualise and use kinaesthetic learning through embodiment guidance and scaffolding in their classrooms. At the end of the chapter, we summarise our findings in a visual image and also discuss the implications of the findings.
...
Publisher
RoutledgeParent publication ISBN
978-1-032-21519-8Is part of publication
Kinaesthetic Learning in Early Childhood : Exploring Theory and Practice for EducatorsPublication in research information system
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/194826727
Metadata
Show full item recordCollections
License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Terveystietoa oppimaan ja opettamaan
Hautamäki, Riitta-Maija; Hämäläinen, Elina; Kaisla, Maija; Kepler-Uotinen, Kaili; Paakkari, Olli (Jyväskylän yliopisto, 2009) -
Toiminnallinen opettaminen oppimiskokemuksen ja sisäisen motivaation rakentaja alakoulussa
Aninko, Jaakko (2015)Tutkimuksessa selvitetään toiminnallisen opettamisen hyötyjä ja haittoja sekä sen merkitys oppilaiden sisäisen motivaation rakentumiseen. Näiden teemojen lisäksi tutkimus johtaa lukijan sellaisten kysymysten äärelle, kuten ... -
"Jag lär mig inte riktigt med en digibok." : gymnasieelevers tankar om en digital lärobok och om taktila grammatikövningar
Korte, Taina (2018)Lukion uuden opetussuunnitelman ja sähköisten ylioppilaskirjoitusten myötä oppikirjat uudistuivat digitaalisiksi. Osa opiskelijoista ei kokenut oppivansa tarpeeksi hyvin digitaalisilla materiaaleilla. Tutkimusten mukaan ... -
Embodied Language Learning through the Arts : Insights, results, and policy recommendations
Anttila, Eeva; Hannuksela, Riina; Jusslin, Sofia; Korpinen, Kaisa; Lehtinen-Schnabel, Johanna; Lilja, Niina; Nielsen, Charlotte Svendler; Siljamäki, Mariana (University of the Arts Helsinki, Theatre Academy, 2024)The ELLA research project has worked to broaden conceptions of language and learning. The multidisciplinary team has explored how embodied language learning through the arts contributes to renewed pedagogical practices in ... -
”Liikuta kehoa, taivuta kieltä, näin on oppimisessa paljon mieltä!” : liikuntakasvattajat monikulttuuristen ryhmien kielen opettajina
Siljamäki, Mariana; Anttila, Eeva (Liikunnan ja terveystiedon opettajat ry., 2020)Miltä sinusta tuntuisi oppia vierasta kieltä liikkumalla, toiminnallisesti? Entä voisivatko suomalaiset liikuntakasvattajat tukea maahanmuuttajataustaisten lasten ja nuorten integroitumista yhteiskuntaamme opettamalla ...