Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.authorMustonen, Sanna
dc.contributor.authorKronholm, Sirkku
dc.contributor.authorSuni, Minna
dc.contributor.editorPitkänen-Huhta, Anne
dc.contributor.editorMård-Miettinen, Karita
dc.contributor.editorNikula, Tarja
dc.date.accessioned2023-12-04T08:39:43Z
dc.date.available2023-12-04T08:39:43Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.citationMustonen, S., Kronholm, S., & Suni, M. (2023). Maahanmuuttotaustaisten kielenoppijoiden moninaiset kielet ja polut. In A. Pitkänen-Huhta, K. Mård-Miettinen, & T. Nikula (Eds.), <i>Kielikoulutus mukana muutoksessa</i> (pp. 80-103). Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys ry. AFinLA-teema, 16. <a href="https://doi.org/10.30660/afinla.126779" target="_blank">https://doi.org/10.30660/afinla.126779</a>
dc.identifier.otherCONVID_194656622
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/92180
dc.description.abstractWhile student diversity is increasing, it is crucial for teachers to be aware of how to recognize the importance and potential of the language background and existing skills that their students bring with them. This article presents some research findings and data excerpts on how these are reflected in the learners’ opportunities for participation in interaction and various activities in learning communities. The theoretical framework consists of ecological and usage-based approaches that have served as a basis for pedagogies that center multilingual repertoires, language awareness and social interaction at the core of language learning. The perspective adopted in the article is primarily that of individual learners who are learning Finnish as their second language. Some future prospects in the field of language education are also discussed with regard to the increasing student diversity and the need for ensuring equitable language learning opportunities for all.en
dc.format.extent400
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isofin
dc.publisherSuomen soveltavan kielitieteen yhdistys ry
dc.relation.ispartofKielikoulutus mukana muutoksessa
dc.relation.ispartofseriesAFinLA-teema
dc.relation.urihttps://journal.fi/afinla/article/view/126779
dc.rightsIn Copyright
dc.titleMaahanmuuttotaustaisten kielenoppijoiden moninaiset kielet ja polut
dc.typebookPart
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202312048178
dc.contributor.laitosOpettajankoulutuslaitosfi
dc.contributor.laitosKieli- ja viestintätieteiden laitosfi
dc.contributor.laitosSoveltavan kielentutkimuksen keskusfi
dc.contributor.laitosDepartment of Teacher Educationen
dc.contributor.laitosDepartment of Language and Communication Studiesen
dc.contributor.laitosCentre for Applied Language Studiesen
dc.contributor.oppiaineHyvinvoinnin tutkimuksen yhteisöfi
dc.contributor.oppiaineSuomen kielifi
dc.contributor.oppiaineSchool of Wellbeingen
dc.contributor.oppiaineFinnishen
dc.type.urihttp://purl.org/eprint/type/BookItem
dc.relation.isbn978-951-9388-77-9
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_3248
dc.description.reviewstatuspeerReviewed
dc.format.pagerange80-103
dc.relation.issn2814-6298
dc.type.versionpublishedVersion
dc.rights.copyright© kirjoittajat ja Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys AFinLA
dc.rights.accesslevelopenAccessfi
dc.relation.grantnumber354870
dc.subject.ysokieltenopetus
dc.subject.ysomaahanmuuttajatausta
dc.subject.ysomonikulttuurisuus
dc.subject.ysokielen oppiminen
dc.subject.ysopedagogiikka
dc.subject.ysosuomi toisena kielenä
dc.subject.ysokielitietoinen opetus ja kasvatus
dc.subject.ysomonikielisyys
dc.subject.ysooppimisympäristö
dc.format.contentfulltext
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p38117
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p21851
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p10647
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p24061
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p1584
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p24613
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p37832
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p6720
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p4835
dc.rights.urlhttp://rightsstatements.org/page/InC/1.0/?language=en
dc.relation.doi10.30660/afinla.126779
dc.relation.funderResearch Council of Finlanden
dc.relation.funderSuomen Akatemiafi
jyx.fundingprogramAcademy Project, AoFen
jyx.fundingprogramAkatemiahanke, SAfi
jyx.fundinginformationTyötä on rahoittanut Suomen Akatemia (hanke 354870)
dc.type.okmA3


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot

In Copyright
Ellei muuten mainita, aineiston lisenssi on In Copyright