Investigating the Emotional Experiences of Sophomore Students in English Language Education in Eritrea from an Ecological Perspective
Tewelde, M., Moate, J., & Posti-Ahokas, H. (2023). Investigating the Emotional Experiences of Sophomore Students in English Language Education in Eritrea from an Ecological Perspective. Education Sciences, 13(12), Article 1181. https://doi.org/10.3390/educsci13121181
Julkaistu sarjassa
Education SciencesPäivämäärä
2023Tekijänoikeudet
© 2023 by the authors. Licensee MDPI, Basel, Switzerland
Although the mother tongue policy in Eritrea aims to promote positive language learning trajectories for students, the transition to English as a medium of instruction from the start of junior education remains emotionally demanding for students until the end of tertiary education. Through in-depth qualitative interviews, this study investigates the emotional experiences of sophomore students in English language education (ELE) and seeks the sources of emotions that facilitate or debilitate English language development. Drawing on an ecological perspective, the findings highlight how students’ positive, ambivalent, and negative emotions were evoked by the conditions that informed their identities and ideal selves. This study aims to understand what activates students’ emotions and informs their visualisation of their ideal selves within the ecosystem of English language education. Overall, this study highlights the importance of creating a network of supportive emotional affordances, despite the constraints of the ecosystem, to enhance students’ emotional mindfulness to transform negative emotions into positive emotional experiences to attain their ideal selves.
...
Julkaisija
MDPI AGISSN Hae Julkaisufoorumista
2227-7102Asiasanat
Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/194630191
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisätietoja rahoituksesta
This research was funded by Finnish National Agency for Education (EDUFI): Grant Number OPH-3304-2022.Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Exploring the conditions of English language education through the experience of Eritrean Sophomore English language learners and teachers
Tewelde, Mussie; Moate, Josephine; Posti-Ahokas, Hanna (Jyväskylän yliopisto, 2023)This study addresses the little studied context of English language education in Eritrea. Despite the teaching of English as a subject and the forward-looking mother tongue policy implemented in Eritrean elementary education, ... -
English is ‘the language everybody shares’ but it is ‘my native language’ : language ideologies and interpersonal relationships among students in internationalizing higher education
Shirahata, Mai (Routledge, 2023)Tässä artikkelissa tarkastellaan eri kieli-ideologioiden—eli arkisten kieltä ja sen puhujia koskevien uskomusten—rooleja opiskelijoiden identiteetin rakentamisessa ja neuvotteluissa kansainvälistyvän korkeakoulutuksen ... -
Tasks that suit the learning of L2 English vocabulary in the Finnish middle school : teachers' and students' perspectives
Keski-Kastari, Marianne (2013)Tiivistelmä – Abstract Tutkielman tarkoituksena oli selvittää yläkoulun oppilaiden ja opettajien mielipiteitä sanaston oppimiseen suunnatuista tehtävistä; millaiset tehtävät heidän mielestään sopivat sanaston oppimiseen ... -
Pleasure reading in English and in Finnish : The experiences of English language university students in Finland
Härkönen, Jenna (2024)Vieraalla kielellä vapaa-ajan lukemisella on todettu olevan positiivisia vaikutuksia kielen oppimisen kannalta. On todettu, että se voi parantaa esimerkiksi vieraan kielen luetun ymmärtämistä, lukunopeutta, kielioppia, ... -
“It is a part of my identity that I see myself as a language person” : Language identities of students of English
Rajala, Emilia (2022)Identiteettien tutkiminen on ollut suosittua jo jonkin aikaa, ja niitä on tutkittu eri aloilla psykologiasta kielitieteeseen. Identiteetit eivät voi esiintyä ilman kieltä, ja tästä syystä tämä tutkielma yhdistää kielen ja ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.