Tietokonepelit
Tekijät
Päivämäärä
1983Pääsyrajoitukset
Aineistoon pääsyä on rajoitettu tekijänoikeussyistä. Aineisto on luettavissa Jyväskylän yliopiston kirjaston arkistotyöasemalta. Ks. https://kirjasto.jyu.fi/kokoelmat/arkistotyoasema.
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Mitä eroa on ihmisellä ja tietokoneella? : laajennettu tulkinta Hubert L. Dreyfusin argumentista
Raasakka, Maija (2023)Tutkielman tarkoituksena on tarkastella ihmisen ja tietokoneen yhtäläisyyttä ja eroa jäsentävää argumentaatiota, sekä erityisesti informaation roolia tässä argumentaatiossa. Tarkastelu perustuu Hubert. L. Dreyfusin esittämään ... -
Sosiaalisesti älykkäät agentit opetuspeleissä
Latikka, Säde (2022)Tässä tutkielmassa tutkitaan sosiaalisesti älykkäitä agentteja ja niiden käytön potentiaalia opetuspeleissä. Potentiaalia selvitetään ensin tutkimalla opetuspelien ominaisuuksia ja käytön vaikutuksia sekä niiden motivaation ... -
Koneoppimisen hyödyntäminen videopeleissä
Saarimaa, Jose (2021)Tässä kandidaattitutkielmassa käsitellään koneoppimisen hyödyntämistä videopeleissä kirjallisuuskatsauksen muodossa. Ensiksi perehdytään siihen, millainen ympäristö pelit ovat koneoppimisen soveltamiselle ja erityisesti ... -
Hyvä tekoäly reaaliaikaisissa strategiapeleissä
Tamminen, Aleksi (2018)Vaikka reaaliaikaiset strategiapelit ovat olleet olemassa jo pitkän ajan ei niiden tekoälyssä ole saavutettu tilaa mihin voisimme olla kunnolla tyytyväisiä. Tämän kanditutkielman tavoitteena on tutkia, miten voitaisiin ... -
Huijareiden havaitseminen moninpelivideopeleissä tekoälyn avulla
Liimatta, Teemu (2023)Videopelihuijaaminen on yleinen ongelma, joka vaikuttaa ennen kaikkea pelaajien ja peliteollisuuden intresseihin. Huijaaminen voi ilmetä monin tavoin ja aiheuttaa pelien epätasapainoa, turhautumista, peliyhteisöjen hajoamista ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.