Tietokonepelit
Authors
Date
1983Access restrictions
This material has a restricted access due to copyright reasons. It can be read at the workstation at Jyväskylä University Library reserved for the use of archival materials: https://kirjasto.jyu.fi/collections/archival-workstation.
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Mitä eroa on ihmisellä ja tietokoneella? : laajennettu tulkinta Hubert L. Dreyfusin argumentista
Raasakka, Maija (2023)Tutkielman tarkoituksena on tarkastella ihmisen ja tietokoneen yhtäläisyyttä ja eroa jäsentävää argumentaatiota, sekä erityisesti informaation roolia tässä argumentaatiossa. Tarkastelu perustuu Hubert. L. Dreyfusin esittämään ... -
Tekoälyn vaikutus haastavuuteen hiiviskelypeleissä
Ahapainen, Atte (2020)Tutkielman tarkoituksena on selvittää, miten pelitekoäly vaikuttaa pelaajan kokemaan haastavuuteen hiiviskelypeleissä. Hiiviskelypeleissä pelaajan tavoitteena on selvitä erilaisista tehtävistä pysytellen samalla mahdollisimman ... -
Huijareiden havaitseminen moninpelivideopeleissä tekoälyn avulla
Liimatta, Teemu (2023)Videopelihuijaaminen on yleinen ongelma, joka vaikuttaa ennen kaikkea pelaajien ja peliteollisuuden intresseihin. Huijaaminen voi ilmetä monin tavoin ja aiheuttaa pelien epätasapainoa, turhautumista, peliyhteisöjen hajoamista ... -
Koneoppimisen hyödyntäminen videopeleissä
Saarimaa, Jose (2021)Tässä kandidaattitutkielmassa käsitellään koneoppimisen hyödyntämistä videopeleissä kirjallisuuskatsauksen muodossa. Ensiksi perehdytään siihen, millainen ympäristö pelit ovat koneoppimisen soveltamiselle ja erityisesti ... -
Sosiaalisesti älykkäät agentit opetuspeleissä
Latikka, Säde (2022)Tässä tutkielmassa tutkitaan sosiaalisesti älykkäitä agentteja ja niiden käytön potentiaalia opetuspeleissä. Potentiaalia selvitetään ensin tutkimalla opetuspelien ominaisuuksia ja käytön vaikutuksia sekä niiden motivaation ...