dc.contributor.author | Hilden, Raili | |
dc.contributor.author | Björklund, Siv | |
dc.contributor.author | Heittola, Sanna | |
dc.contributor.author | Henricson, Sofie | |
dc.contributor.author | Lehti-Eklund, Hanna | |
dc.contributor.editor | | |
dc.date.accessioned | 2023-09-07T11:59:19Z | |
dc.date.available | 2023-09-07T11:59:19Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.citation | Hilden, R., Björklund, S., Heittola, S., Henricson, S., Lehti-Eklund, H. (2023). Ruotsin A-oppimäärien tavoitteet ja opettajien käsityksiä niiden arvioinnista. <em>Kieli, koulutus ja yhteiskunta</em>.14(4). <a href="https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-syyskuu-2023/ruotsin-a-oppimaarien-tavoitteet-ja-opettajien-kasityksia-niiden-arvioinnista" target="_blank">https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-syyskuu-2023/ruotsin-a-oppimaarien-tavoitteet-ja-opettajien-kasityksia-niiden-arvioinnista</a> | |
dc.identifier.uri | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/88974 | |
dc.description.abstract | Artikkeli käsittelee äidinkielenomaisen ruotsin oppimäärän tavoitteita ja opettajien käsityksiä näihin tavoitteisiin perustuvasta arvioinnista. Äidinkielenomaisen ruotsin oppimäärän tavoitteita verrataan muiden ruotsin oppimäärien tavoitteisiin ja havaitaan tavoitetasoon liittyviä eroja. Opettajien arviointikäsityksiä kuvataan ja analysoidaan suhteessa arvioinnin kohteisiin: oppimisen prosessiin, osaamiseen ja työskentelyyn. Lopuksi esitetään suosituksia äidinkielenomaisen ruotsin opetuksen mahdollistamiseksi nykyistä laajemmin. | fi |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | fin | |
dc.publisher | Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkosto | |
dc.relation.ispartofseries | Kieli, koulutus ja yhteiskunta | |
dc.relation.uri | https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-syyskuu-2023/ruotsin-a-oppimaarien-tavoitteet-ja-opettajien-kasityksia-niiden-arvioinnista | |
dc.rights | CC BY 4.0 | |
dc.title | Ruotsin A-oppimäärien tavoitteet ja opettajien käsityksiä niiden arvioinnista | |
dc.type | magazine article | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:fi:jyu-202403132391 | |
dc.type.coar | http://purl.org/coar/resource_type/43KC-T6DC | |
dc.description.reviewstatus | nonPeerReviewed | |
dc.relation.issn | 1799-0181 | |
dc.relation.numberinseries | 4 | |
dc.relation.volume | 14 | |
dc.type.version | publishedVersion | |
dc.rights.copyright | © Kirjoittajat 2023 | |
dc.rights.accesslevel | openAccess | fi |
dc.type.publication | contributionToPeriodical | |
dc.subject.yso | ruotsin kieli | |
dc.subject.yso | opetus | |
dc.subject.yso | arviointi | |
dc.format.content | fulltext | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p12469 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p2630 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p7413 | |
dc.rights.url | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |