"Jos huomaan, että lapsi kovasti yrittää..." : opettajien käsityksiä arvioinnista
Authors
Date
2014Access restrictions
This material has a restricted access due to copyright reasons. It can be read at the workstation at Jyväskylä University Library reserved for the use of archival materials: https://kirjasto.jyu.fi/en/workspaces/facilities.
Copyright
This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Tervaa ja äkämiä : opettajien näkemyksiä maahanmuuttajataustaisten oppilaiden arvioinnista biologiassa
Penttinen, Milla; Vierelä, Kaisa (2009) -
"Kirjottamisen ohjaaminen ei oo niin vaikeaa kuin sen arvioiminen, ei likikään" : opettajien käsityksiä kirjoittamisesta ja sen arvioinnista koulussa
Ahonen, Päivi; Niemi, Jenni (2012)Tässä tutkielmassa tarkastellaan luokanopettajien ja äidinkielen ja kirjallisuuden aineenopettajien käsityksiä kirjoittamisesta, sen opettamisesta ja arvioinnista koulussa. Lisäksi tutkittiin sitä, millaisia huomioita ... -
Ruotsin A-oppimäärien tavoitteet ja opettajien käsityksiä niiden arvioinnista
Hilden, Raili; Björklund, Siv; Heittola, Sanna; Henricson, Sofie; Lehti-Eklund, Hanna (Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkosto, 2023)Artikkeli käsittelee äidinkielenomaisen ruotsin oppimäärän tavoitteita ja opettajien käsityksiä näihin tavoitteisiin perustuvasta arvioinnista. Äidinkielenomaisen ruotsin oppimäärän tavoitteita verrataan muiden ruotsin ... -
Oppilaiden käsityksiä englannin suullisesta kielitaidosta, sen oppimisesta ja arvioinnista
Ilola, Maarit (Jyväskylän yliopisto, 2018)This study investigated Finnish pupils’ beliefs about English oral proficiency, its learning and assessment in order to give voice to the pupils themselves as well as to better understand their views on English oral ... -
Ristiriitoja ja reflektiota : opettajien näkemyksiä vuorovaikutuksessa tapahtuvasta arvioinnista
Ketonen, Laura; Lehesvuori, Sami; Pöysä, Sanni; Lerkkanen, Marja-Kristiina (Niilo Mäki Instituutti, 2021)Tässä tutkimuksessa tarkastellaan opettajien näkemyksiä siitä, millaisia haasteita on luokkahuoneen vuorovaikutustilanteissa tapahtuvassa formatiivisessa arvioinnissa. Aineisto koostuu viiden opettajan keskusteluista ...