Show simple item record

dc.contributor.advisorVuorinen, Jukka
dc.contributor.authorHuovila, Elias
dc.date.accessioned2023-06-13T05:11:51Z
dc.date.available2023-06-13T05:11:51Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/87661
dc.description.abstractLaadukas asiakkuudenhallinta on olennainen tekijä yrityksen menestykseen. Se tukee useita liiketoiminnan osa-alueita, mahdollistaa kilpailuedun saavuttamisen suhteessa muihin yrityksiin ja auttaa vähentämään kustannuksia. Asiakkuudenhallintajärjestelmä (CRM) on tietojärjestelmä, joka keskittää asiakkuudenhallinnan hyödyt yhteen paikkaan, josta eri osastot voivat hakea tietoa omiin tarpeisiinsa. Tässä kandidaatintutkielmassa tarkastellaan asiakkuudenhallintaa, asiakkuudenhallintajärjestelmää, sekä sen käyttöönottoprosessia ja soveltamista vakuutusyhtiön näkökulmasta. Tutkielma on toteutettu kirjallisuuskatsauksena. Tutkielmassa käydään läpi kirjallisuudessa esitettyjä määritelmiä ja käsitteitä, sekä havainnoidaan ja muodostetaan johtopäätöksiä vakuutusyhtiön erityispiirteistä käyttöönottoprosessiin, verrattuna yleiseen asiakkuudenhallintajärjestelmän käyttöönottoon. Aihetta on syytä tutkia, sillä asiakkuudenhallintajärjestelmä on merkittävä työkalu vakuutusyhtiöiden liiketoiminnan jatkuvuuden ja toimivuuden kannalta. Sen onnistunut käyttöönotto voi vaikuttaa merkittävästi yhtiöiden kilpailukykyyn ja asiakastyytyväisyyteen. Aihetta on myös syytä tutkia sillä aiheesta ei löydy juurikaan tieteellistä tutkimusta. Tämä tutkimus auttaa ymmärtämään, kuinka vakuutusyhtiöiden asiakkuudenhallintajärjestelmää voidaan kehittää paremmin vastaamaan yrityksen ja asiakkaiden tarpeita, sekä lisäämään yhtiöin kilpailukykyä markkinoilla.fi
dc.description.abstractHigh quality customer relationship management is crucial factor to the performance of a company. It supports many areas of the business, enables a competitive advantage to be achieved over other companies and helps to reduce costs. A customer relationship management system (CRM) is an information system that centralises the benefits of customer relationship management in one place, where different departments can access information to address their specific needs. This thesis examines customer relationship management, customer relationship management system, and its implementation process from the perspective of an insurance company. The thesis is a literature review. It reviews the definitions and terms presented in the literature, and observes and concludes on the specific characteristics of the implementation process of an insurance company, compared to the implementation of a general customer relationship management system. This topic is worth researching, as the customer relation management system is an important tool for the continuity and functionality of insurance companies' business operations. Its successful implementation can have a significant impact on companies' competitiveness and customer satisfaction. It is also worth exploring as there is relatively little scientific research on the subject. This study will help to understand how the customer relationship management system of insurance companies can be developed to better meet customer needs and increase their competitiveness in the market.en
dc.format.extent33
dc.language.isofi
dc.rightsIn Copyrighten
dc.subject.otherasiakkuudenhallintajärjestelmä
dc.titleVakuutusalan asiakkuudenhallinta ja asiakkuudenhallintajärjestelmän käyttöönotto
dc.typebachelor thesis
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202306133729
dc.type.ontasotBachelor's thesisen
dc.type.ontasotKandidaatintyöfi
dc.contributor.tiedekuntaInformaatioteknologian tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Information Technologyen
dc.contributor.laitosInformaatioteknologiafi
dc.contributor.laitosInformation Technologyen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineTietojärjestelmätiedefi
dc.contributor.oppiaineInformation Systems Scienceen
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f
dc.type.publicationbachelorThesis
dc.contributor.oppiainekoodi601
dc.subject.ysoasiakkuudenhallinta
dc.subject.ysokäyttöönotto
dc.subject.ysovakuutusyhtiöt
dc.rights.urlhttps://rightsstatements.org/page/InC/1.0/


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

In Copyright
Except where otherwise noted, this item's license is described as In Copyright