Motivaatio+maamme kielikoulutuspolitiikka=monikielisyyttä?
Kangasvieri, T. (2023). Motivaatio+maamme kielikoulutuspolitiikka=monikielisyyttä?. In Tiivistelmät/ Abstrakt/ Abstracts : Linguapeda 2023, Jyväskylän yliopisto/ Jyväskylä universitet/ University of Jyväskylä, 15.–16.5.2023 (pp. 23). Jyväskylän yliopisto. https://www.jyu.fi/en/congress/linguapeda2023/ohjelma/linguapeda-2023-abstraktit.pdf
Tekijät
Päivämäärä
2023Tekijänoikeudet
© Kangasvieri 2023
Julkaisija
Jyväskylän yliopistoKonferenssi
Linguapeda-konferenssiKuuluu julkaisuun
Tiivistelmät/ Abstrakt/ Abstracts : Linguapeda 2023, Jyväskylän yliopisto/ Jyväskylä universitet/ University of Jyväskylä, 15.–16.5.2023Asiasanat
Alkuperäislähde
https://www.jyu.fi/en/congress/linguapeda2023/ohjelma/linguapeda-2023-abstraktit.pdfJulkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/183315290
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Hupenevat kielivalinnat : kehnoa kielikoulutuspolitiikkaa vai kielenoppimismotivaatiota?
Kangasvieri, Teija (Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkosto, 2022)Artikkelissa tarkastellaan suomalaisen perusopetuksen yläkoululaisten vieraan kielen oppimismotivaatiota. Tutkimuksessani selvitin muun muassa oppilaiden vieraiden kielten motivaatioprofiileja, nykyistä kieliminää ennustavia ... -
Kuntanäkökulmaa kansallisen kielivarannon kehittämiseen
Kyckling, Erja; Skinnari, Kristiina (Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkosto, 2018) -
Yhdeksäsluokkalaisten vieraan kielen oppimismotivaatioprofiilien ja arvosanan yhteydet peruskoulun jälkeisiin jatkosuunnitelmiin
Kangasvieri, Teija (Centre for Applied Language Studies, University of Jyväskylä, 2021)Tässä artikkelissa tarkastelen peruskoulun yhdeksännen luokan oppilaiden vieraan kielen oppimismotivaatioprofiilien ja kieltenopetuksessa saatujen arvosanojen yh-teyttä heidän perusopetuksen jälkeisiin ... -
Varhaista monikielisyyttä tukemassa : kielitietoiset toimintatavat varhaiskasvatuksessa
Honko, Mari; Mustonen, Sanna (Koulutuksen tutkimuslaitos, 2020)Varhaiskasvatuksen monikielisyyttä on Suomessa tutkittu tähän saakka lähinnä erilaisten paikallisten, yhteen tai muutamaan kieleen keskittyvien kielipainotusohjelmien näkökulmasta. Sen sijaan vielä melko tutkimattomia ... -
Motivation zum Deutschlernen : "ainakaan se ei ole hukkaruotsi, vaan edes jotenkin mahdollisesti järkevää"
Hurskainen, Mari (2014)Saksan kielen opiskeleminen kouluissa on vähentynyt huomattavasti viime vuosikymmeninä ja kielten opiskelu suuntautunut vahvasti englannin kieleen. Motivaatiolla on suuri merkitys kielten opiskeluun, ja tässä tutkielmassa ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.