Häiriönhallinnan ja sen työkalujen toimivuuden arviointi
Tekijät
Päivämäärä
2023Pääsyrajoitukset
Tekijä ei ole antanut lupaa avoimeen julkaisuun, joten aineisto on luettavissa vain Jyväskylän yliopiston kirjaston arkistotyösemalta. Ks. https://kirjasto.jyu.fi/kokoelmat/arkistotyoasema..
Tässä kandidaatintutkielmassa tutkitaan häiriönhallintaa ja siinä käytettävien työkalujen toimivuuden arviointia. Tutkielma toteutettiin kirjallisuuskatsauksena, joka kattaa häiriönhallinnassa käytettävät teknologiat, työkalut ja prosessit sekä sen, miten niiden tehokkuutta voidaan arvioida. Tutkimuksen tavoitteena on auttaa IT-palveluorganisaatioita ymmärtämään, kuinka häiriönhallintaa varten suunniteltuja ja toteutettuja eri prosesseja ja työkaluja voidaan arvioida, sekä tunnistaa kohdat, joissa häiriötilanteiden ratkaiseminen saattaa hidastua. Näin organisaatiot voivat arvioida omia häiriönhallinta käytäntöjään ja määrittää, mitkä prosessit ja työkalut ovat tehokkaita ja mitkä saattavat vaatia parannuksia. Tutkimuksessa keskitytään IT Infrastructure Library (ITIL) -viitekehykseen, joka on yleisesti käytetty viitekehys häiriönhallinnassa, ja tekijöihin, jotka vaikuttavat sen prosessien onnistumiseen. Tutkimuksessa tarkastellaan myös yleisimpiä häiriönhallinnassa käytettäviä työkaluja ja niiden suorituskyvyn arviointikriteerejä. Service Level Agreement (SLA) ja sen toteutuminen määritellään arviointikriteereiksi, joilla mitataan häiriönhallinnan suorituskykyä.
...
Asiasanat
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Kandidaatintutkielmat [5362]
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Lukiokoulutuksen opetussuunnitelman perusteiden ja tuntijaon toimivuuden arviointi
Turunen, Heikki; Herajärvi, Sinikka; Kupiainen, Sirkku; Pirkkalainen, Lauri; Syyrakki, Satu; Virtanen, Ville; Öhman, Thomas; Mehtäläinen, Jouko; Ohranen, Sari; Knubb-Manninen, Gunnel (Koulutuksen arviointineuvosto, 2011) -
Motoristen taitojen arviointiin ja niihin liittyvien vaikeuksien tunnistamiseen käytettävän testin kehittäminen 4-6-vuotiaille lapsille
Laasonen, Kaisu (University of Jyväskylä, 2015)The aim of the research was to develop a motor skills assessment tool for 4-6- year-old children that would include test items for body awareness and basic motor skills, therefore demonstrating the children’s motor ... -
Sujuvaksi lukijaksi : lukemisvaikeuksien arvioinnista kohti näyttöön perustuvia interventioita
Kairaluoma, Leila (University of Jyväskylä, 2014) -
Lasten tarkkaavuushäiriö: havaintoja vanhempien arvioista ja neuropsykologisista tutkimuksista
Mönkkönen, Anne (2002) -
Piloting the Behavioral and emotional rating scale-2 (BERS-2) in a Chinese primary school
Hao, Jixiu (2015)Behavioral and Emotional Rating Scale-2 is based on strength-based assessment with three rating scales which include Youth Rating Scale, Parent Rating Scale and Teacher Rating Scale to assess behavioral and emotional ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.