Kaksikieliset oppilaat suomea ja venäjää kirjoittamassa : minun rakkaus väri - valeasininen ja violetti
Ullakonoja, R., Nieminen, L., Haapakangas, E.-L., Huhta, A., & Alderson, C. (2012). Kaksikieliset oppilaat suomea ja venäjää kirjoittamassa : minun rakkaus väri - valeasininen ja violetti. In L. Meriläinen, L. Kolehmainen, & T. Nieminen (Eds.), Monikielinen arki (pp. 113-134). Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys ry. Suomen soveltavan kielitieteen yhdistyksen julkaisuja, 70. https://journal.fi/afinlavk/article/view/60034
Authors
Date
2012Copyright
© Kirjoittajat & Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys, 2012
The present study focuses on Russian-Finnish bilingual pupils’ writing performances which were evaluated on the Common European Framework of Reference scale by three raters. The aim is to investigate how the pupils differ in their two languages in writing. In addition to CEFR-ratings we attempt to characterize the pupils’ performances on a more qualitative level as well as to describe their background in order to understand the reasons behind the level of their performances. Especially the pupils performing poorly in both languages are discussed. The results show that growing to become bilingual is complex: in addition to speaking Russian at home, the immigrant pupils should also read and write in Russian in order to become equally fluent in those skills. Also, we suggest that bilingual pupil’s writing performance in both languages should be evaluated at school, in order for teachers to better understand and diagnose the pupil’s problems in learning to read.
Publisher
Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys ryParent publication ISBN
978-951-9388-58-8Is part of publication
Monikielinen arkiISSN Search the Publication Forum
0781-0318Keywords
Original source
https://journal.fi/afinlavk/article/view/60034Publication in research information system
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/21732497
Metadata
Show full item recordCollections
License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Aletaan alusta : luku- ja kirjoitustaidottomat aikuiset uutta kieltä oppimassa
Tammelin-Laine, Taina (University of Jyväskylä, 2014) -
Russkoâzyčnye molodye immigranty v Finlândii : integraciâ v kontekste obučeniâ i ovladeniâ âzykom
Rynkänen, Tatjana (University of Jyväskylä, 2011) -
Emerging “third space” and students’ identities in a heritage language classroom
Vorobeva, Polina (2018)The main goal of the research was to examine the emerging third space in the heritage language classroom of bilingual students who are proficient in Russian and Finnish languages. The study was implemented as an action ... -
Maintaining the heritage language : young adults from immigrant backgrounds in Finland
Nevaranta, Maria (2023)Monilla maahanmuuttajataustaisilla nuorilla aikuisilla on vaikeuksia säilyttää perintökieltään, mutta perintökielen ylläpitäminen tarjoaa kannustimia kuten sosiaalista integraatiota, kulttuuriperinnön säilyttämistä ja ... -
Venäjänkielisten maahanmuuttajaoppilaiden suomen kielen taito ja siihen kytkeytyvät tekijät
Niinisalo, Paula; Rinneaho, Maria (2015)Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää venäjänkielisten alakoulua käyvien maahanmuuttajaoppilaiden suomen kielen taitoa. Tutkimuksessa selvitettiin puheen ymmärtämisen ja tuottamisen sekä kielellisen muistin tasoa ja ...